2013-11-26

Titelkort

Idag bloggar jag hos En Liten Butik och fortsätter att visa lite ur mitt PL-album.

En återkommande fråga i olika forum och bloggar är hur man gör sina titelkort, hur gör andra? jag tänkte visa ett par olika sätt jag gjort på.

först kommer mitt allra vanligaste sätt att göra på, jag gör själva veckan med datum m.m. i en App i telefonen (Rhonna Farrers "Rhonna designs") Sedan skriver jag ut "fotot" som en kvadrat på 10*10cm och monterar på ett papper eller färdigt kort. Här har jag använt ett papper från Echo Park - Perfect summer (6*6'' paperpad)


Jag avslutar med att dekorera lite smått med några stickers från Echo Park - Beautiful Life element stickers.  och några Enamel dots, just denna färg är slut i butiken men det finns lite andra färger som t.ex. denna!


Nån gång har jag skrivit ut mitt "foto" från appen i 10*15cm istället så täcker den hela fickan och behöver inte monteras på något papper men även då avslutar jag med stickers och enamel dots.


Innan jag hittade appen och ibland nu med så tar jag ett färdigt PL-kort och dekorerar med veckonummer och datum m.m. men som ni ser så är det alltid några enamel dots med:

På denna sista har jag stämplat datumen med min absoluta favorit stämpel! Jag använder ju väldigt lite stämplar och inte alls några som man behöver färglägga men datumstämpel är toppen! 






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...