2012-05-06

Språk

Sorry but this post will follow only in swedish because I have some questions for them :-)


Jag måste nog fundera vidare på detta med att skriva på engelska eller både engelska och svenska. skulle gärna veta om nån mer än jag stör sig på att man skriver liiite olika på engelska mot för det man skriver på svenska??

sen håller jag med Maria att om ajg ska skriva på båda språken så sjag jag ha det ena språket kursivt å det andra vanligt så det är lite tydligare vad som är vad.

Jag vill dock skriva ALLA inlägg på engelska då jag har släktingar som verkligen vill följa min blogg men som inte kan svenska.

jaja funderar vidare å tar gärna emot åsikter.

2 kommentarer:

Fröse sa...

Jag tycker att du kan skriva bara på engelska så blir det mindre jobb för dig att hålla på med översättningar. Puss!

Åsa (asali) sa...

Jag störs inte av att det inte står exakt lika i den svenska som den engelska delen. Jag läser enbart den svenska om det finns. Står det enbart på engelska tenderar jag till att hoppa över att läsa, orkar inte tänka för mycket helt enkelt. Lite lat kanske, men that's me.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...