2012-02-12

Mera Mollys

Så är det dags för ännu en layout som jag skapat med februari-kitet "sött till valentin" från Mollys. 
Visst jag har två tjejer men man kan ju faktiskt scrappa med rosa åt pojkar åxå!

Kitutmaningen hos mollys denna månad är att använda sig av ett metallhjärta från Maya Roads som var med i kitet och såhär gjorde jag med mitt hjärta:

"Söt"



jag visste direkt att jag ville använda det som en form av fotomatta. Valde ett passande foto och sen vände jag det uppochned, ritade av hjärtat på baksidan av fotot och sen klippte jag ut det innanför den guppuga kanten som är på hjärtat. Sen valde jag att istället för att ha hjärtat silverfärgat som det är från början så målade jag det med vit gesso och det gick utmärkt! det fäste bra och torkade snabbt så man kan lätt måla dem i den färg man själv vill ha!

Det var superroligt att skapa med ett kit från Mollys och jag har ett gäng med Los att visa men de kommer en i taget i takt med att de visas i deras blogg :-)


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...