2012-02-21

Kittävlingen hos Scrapgalen

Nu under cybercropen hos scrapgalen så kunde man även köpa tävlingskit, det var 10 kit av det första kitet som jag köpte och vinsten var att gästdesigna för scrapgalen en månad längre fram. Utmaningen till kitet var att använda något av ALLT i kitet, en bit av alla papper, dekos m.m. plus att ordet äntligen skulle vara med på layouten.

"Äntligen mammaledig med dig"







Jag har sett MASSOR av layouter med hjärtan på inne på pinterest på senaste tiden (säkert pga alla hjärtans dag) och flera av dem fastnade i bakhuvudet så denna är inspirerad av flera stycken kan man säga men jag har tydligen inte repinnat nån av de los jag tittat på för jag tänkte gå in å kika nyss för å se men i min mapp "scrapbooking" låg då ingen av dem jag tyckte mig ha svaga minnen av :-D

Jag ritade av några chipboarhjärtan på de mönstrade papprena och klippte ut, distressade kanterna med mitt nya fina verktyg som Ingvild Bolme designat, med raspar å metallborste m.m.

Sen har ajg använt massor av halvpärlor, garderade mig genom att använda pärlor i alla 4 färgerna som var med i kitet, visste ju inte om det räckte med en färg då det itne räckte med en färg av cardstock utan båda skulle vara med. jag har ett cardstock som ram och ett som ajg stansat ut "mammaledig" i.

Blomman vid korten är två olika blom-sorter och så en liten bit av spetsen som var med är mellan dessa två blommor så det ser lite ut som löv.


//H

5 kommentarer:

Pylle sa...

ååå den är ju helt underbar Hanna. Meeeen ett sånt verktyg måste jag också bli ägare till, det verkar ju kanon bra :)

//Elin

Lilla07an sa...

Gillar sömmarna som går lite hit å dit. Du menar verktyget som ser ut som en fotfil *s*.

Ulrika sa...

Vad underbart fin den blev! Hade missat den inne i CC-forumet, men nu fick jag se den! Bra jobbat!

Crie Artezzanato sa...

Beautiful!

Val
www.crieartezzanato.blogspot.com

Hanna-Marie sa...

å vad glad jag blir att ni gillade den, jag blev själv jättenöjd å då är det extra kul att se att fler reagerar lika :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...