2012-02-19

6 månader och dop

Ja igår blev Gösta 6 månader och det firade vi med att döpa honom i Rengsjö Kyrka. Här kommer några få bilder från dopet. Ett inlägg med vikt och längd får ni imorgon då vi ska till BVC å kolla hur tung den "lilla" killen blivit. Prästen pustade och stånkade när hon skulle lyfta upp honom och skämtade att det var bra att hon tränade på gym :-)

Elin (Gudmor) läste Evangeliet om Jesus och barnen:


Gösta får korstecknet på läpparna och vill provsmaka lite tumme.

Matilda fick hälla i dopvattnet i dopfunten:

Samling vid "pumpen" eller vad säger man, härligt när barnen får vara delaktiga i dopet tycker jag, något som ajg och prästen hade pratat mycket om innan, att jag inte vill ha ett stelt dop med hyshande åt barnen de ska få vara med och titta, känna och fråga.

Här är dopets andra huvudperson, Herman som förgyllde hela ceremonin med att vara hur glad som hellst å springandes fram och tillbaka i kyrkgången brummandes som en bil. Han han även med att rymma upp i predikostolen och på läktaren :-D 

Å så självklart blöt huvudet :-) rejält åxå men gösta bara blinkade lite av dropparna som rann över ögonen på honom.

Edit fick hjälp av Göstas Gudfar Pär att tända dopljuset:

Å så kommer ett par foton som Elin tog med min kamera, först jag och Gösta så ni får se hur jag såg ut på dopet åxå:

Lite knasig min men tycker ändå kortet är mysigt:

Tack alla som var med och firade Göstas dop med oss! vi är jättenöjda och glada med hur dopet blev, glatt, avslappnat och roligt för både stora och små. 

Gösta fick självklart en hel hord med jättefina presenter, det var kläder, tavla, pengar i fonder, en egen stjärna, böcker, skyddsängel, leksaker m.m. m.m.

//H


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...