2011-12-05

Swes julkalender

Ni har väl inte missat SWEbloggens julkalender? Bakom varje lucka döljer sig en av oss i teamets scraphörna och idag var det min tur att visa hur det ser ut hos mig:

Jag brukar åka på scrapträff med mina vänner ganska ofta, varannan eller var tredje vecka träffas vi och scrappar, så allt det jag använder hela tiden förvaras helt enkelt i väskor för att slippa packa och packa upp allt hela tiden.


Just nu har jag en liten kille på 3,5månad som sover i mitt sovrum, där jag också har min scraphörna, detta har lett till att jag sitter mycket nere i vardagsrummet och scrappar, då tar jag ner min väskor helt enkelt och nått kit att skapa med. Men skrivbordet som jag i vanliga fall använder ser ut såhär:



Så mycket smarta förvaringstips har jag inte då så mycket av sakerna är nedpackade, men jag har ju glasburkar med alla extra band och garn som inte får plats i scrapväskan:



I stora väskan förvarar jag allt i stora zippåsar och i verktygsväskan har jag alla mina verktyg, mister, alfabeten och pärlor m.m. Sen har jag en pappersväska till mönstrade papper och en till enfärgade. Den med enfärgade i släpar jag inte med mig på alla träffar utan väljer ut några få som jag tar med mig i den mönstrade pappersväskan istället.



Lite detaljbilder på tavellisten, krokarna, m.m. som allt kommer från IKEA (köksavdelningen där är ju den bästa platsen att köpa förvaringsgrejer till scraphörnan ;-) (kolla jag kom ju på nått litet tips iaf :-D )




Det var allt från mig, Fnyz, för denna gång. Hoppas ni tyckt om att kika in i min hörna även om den inte är nått gigantiskt rum med massor av smarta förvaringar, men jag har ju iaf ett eget litet hörn trots tre barn och litet hus :-D

///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...