2011-08-31

Viktresan

Ja jag har tänkt dra igång "viktresan" igen om ett tag, inte i så avancerad utsträckning till att börja med men jag har vägt mig för att ha lite "efter graviditeten startvikt" och så hålla lite koll.

Vägde mig då Gösta var prick en vecka för då hade kroppen stabiliserat sig något efter förlossningen, vätskan hade släppt från kroppen och mjölken blivit mer normal än de första dygnen osv.

Startvikt efter Graviditeten: 81,8kg
Vikt idag: 79,9kg
Viktförändring denna vecka: -1,9 kg
Viktminskningtotalt: -1,9 kg

Det kändes fantastiskt att redan vara nere under 80kg så då känns målet 72,7 till nyår inte alls så ouppnåligt.

Till att börja med så har jag helt enkelt blivit bättre med vad jag äter och slutat med läsk igen för under graviditeten så blev det att jag drack lite päroncider eller päronsoda osv för att ha nått lyxigare än vatten att dricka när det var lördagkväll eller nåt annat speciellare tillfälle. Samtidigt så dricker man ju ingen alkohol alls som är ännu sämre och nu har jag som sagt slutat med läsk igen och så ammar jag ju så där har jag ju en stor hjälp i viktnedgången.

oj vad jag bara svamlar på, men nu har jag en startvikt nedskriven, funderade på att mäta mig åxå men hittade itne måttbandet så får göra de om nån dag.

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...