2011-08-06

3 dagar

ja nu är det 3 dagar kvar till BF sen återstår det att se om det blir i natt, om 3 dagar eller om 13 dagar :-) allt är möjligt.

I torsdags var jag till MVC och den dagen så var det mycket som gjorde att jag nästan trodde att jag skulle åka in den natten men sen har det varit lugna gatan i kroppen istället :-)

här kommer en liten uppdatering om kollen hos barnmorskan

Vecka 40
Fosterljud: 145s/m
Blodtryck: 130/70
SF/magmått: 35cm

Bebisen var fixerad

Så nu hade magmåttet minskat 1cm sen förra mätningen, det syns på magen att den har ändrat form och även så hade bebisen fixerat sig så allt stämde ju med att magen liksom sjunkit ner lite till och ändrat sig lite. Blodtrycket var som ni ser högt för att vara mig, brukar ligga på 105/60 i snitt.

Ska tillbaka till mvc på tisdag redan, blev så pass kort mellan mest pga det höga blodtrycket, det är normalt att de höjs när förlossningen är nära men om inte förlossningen kommer igång så är de ju itne så bra om blodtrycket håller på å ökar. Vi får väl se vad som händer :-) hoppas självklart på å få träffa lilla G snart, hellst innan tisdag men just nu så är det så lugnt i kroppen så de tror jag inte.

Har inte fotat några magbidler än denna vecka så jag bjuder på en från förra veckans stora fotografering istället :-)



//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...