2011-04-26

Vecka 25

Så är det sista dagen på vecka 25, 25 fulla veckor å 15 veckor kvar till BF känns som jag är i nedförsbacken nu :-) det rullar på närmare å närmare BF med en rasande fart och jag mår riktigt bra faktiskt. Det som är som sämst är nog foglossningen bak vid svanskotan för den hämmar mig när de gäller hur mycket jag kan röra på mig och hur snabb jag är när jag väl gör det :-D





Idag var det även dags för träf nummer 2 på MVC för att lyssna på hjärtljuden och mäta magen för första gången :-) lilla fröt var dock busig med BM och stack upp rumpan mot henne när hon skulle mäta så magmåttet blev jättestort och när hon skulle mäta hjärtljuden så snurrade bebisen runt runt runt så det var inte långa stunder vi fick höra innan de försvann igen :-)

SF-mått: 26cm
Blodtryck: 105/58
Glyk: 4,8

HB: 131
Hjärtljud: 145s/m

Nu kommer jag ju få träffa BM lite oftare dock, först om typ 3,5vecka å sen igen efter 3,5vecka å sen är det ultraljud igen strax efter det så nu kommer det inte gå så långt mellan kollerna å få höra och SE lilla fröt. Nog för att det är för å kolla moderkakan men får ju se liiite av fröt åxå även om det inte får plats så mycket av bebisen på skärmen samtidigt då :-)

Så nu ligger h*n med rumpan upp å huvudet ner och krafsar mig i höfterna (preciiiis som edit gjorde från nu ända tills hon föddes) får se om den här tänker snurrar runt mer eller om den åxå tänker bosätta sig med huvudet neråt från v. 25 å frammåt :-)

///H  

1 kommentar:

Karin sa...

Va fin din blogg blivit å magen såklart =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...