2010-09-04

Turkiet

Ja nu har jag äntligen fått hotellets internet att fungera med min dator men då hotellet (som de flesta) är gjort av sten så han man inte mottagning inne i rummen men jag tänkte ladda över lite foton i datorn iaf så kan jag kanske ta med datorn ner på frukost om dagarna :-)

Summering av resan hittills:

Tisdag: åsa hämtar mig och vi börjar färden i deras vento som dock inte ville vara med riktigt så varje gång åsa startade den på nytt så hittade den inte tomgången och varvräknaren rusade så vi fick hoppas lite en bit så kom vi en bit till. sista biten in på långtidsparkeringen hoppade vi fram, vred snabbt av bilen och hoppas den mår bra av en veckas vila.

Flygresan gick bra även om väskorna dröjde och svetten rann. Väl på hotellet vid 02 natten mot onsdag så stod vi där med hela dörrhandtaget i näven och massa turkiska småpojkar (läs 20år) som tyckte vi kunde fixa det imorgon istället, gör väl inget att sova med olåst dörr men vi vägrade och fick således nytt rum.

Onsdagen: Åkte på Hamam som den lille tjocke runde chefen på hotellet fixade men när vi kom dit så visste de ingenting men det gick bra ändå, var kanon med skrubb, massage, insmörjning, bubbelbad och ansiktsmask m.m.
Vi gick även ut på äventyret att hitta själva ner till stranden efter en fin vägbeskrivning av den lille tjocke men vi hamnade tooootalt fel av hans vägbeskrivning, tillslut började vi hitta rätt och gick in på en restaurang och åt lunch, där träffade vi en slemig men trevlig turk som sedan skjutsade oss ner till staden/stranden. efter massa gång hade vi solsting så vi tog en taxi hem till hotellet. väl hemma upptäcktes att åsa förlagt sina solglasögon någonstans under senare delen av dage....på kvällen intogs en mojjito på hotellet och då frågade vi om de visste någon som ordnade jeepsafari, pang tjong så hade de tydligen ringt och bokat in oss på en safari dagen efter kl 0900...

Torsdag: Jeepsafari men mer om den senare för åsa sitter å sminkar sig uppe på rummet och börjar nog fundera vart jag tog vägen :-D