2010-05-25

To inspire one person

Tittar precis på "Ugly Betty" på femman och tankarna började snurra. Hon startar en blog för att hon vill inspirera andra, och hon säger att hon skulle bli glad om hon så bara inspirerade bara en endaste person.

Det jag tänker på är alla de som sagt att JAG inspirerar DEM och att de är imponerade av det jag gör. När jag började min kamp mot min övervikt så var det och är det för att må bra med mig själv, känna mig vacker och aldrig hade jag en tanke på att jag skulle kunna lyckas så bra och att andra skulle bli inspirerade av lilla mig.

Jag är nu 1kg ifrån att ha gått ner 25kg. Sen 10 Januari när jag gick med i viktväktarna så har jag gått ner över 20kg, jag vet att det är enormt mycket, förut när jag läste artiklar som "Jag gick ner 13kg på 2 månader" så trodde jag knappt på att det var möjligt om man inte gjorde nåt extremt. Men jag har inte gjort nått extremt, äter mat men tänker på att inte äta mer än jag behöver, undviker att småäta onyttiga saker, slutat med socker i kaffet m.m.

Det är så att jag har en viktblogg, där fyller jag i min vikt varje vecka och hur mycket jag gått ner (eller upp) m.m. jag fyller även i veckans motion och lite annat. Denna blogg har jag haft för min egen skull, som en liten peppning till mig själv och för att ha lite koll på saker.

Funderar nu på om nån är intresserad att följa denna blogg? Kanske det inte är så kul å läsa om min vikt å min motion men tänkte om någon är inspirerad, behöver peppning, motivation eller vad som hellst, kanske nån skulle vilja läsa den?


Ni får väl säga till om det är nån där ute som vill, säg till så kanske jag släpper in lite folk jag tänker itne låsa upp bloggen helt då jag inte vill hänga ut den för alla världens läsare men ni måste inte vara min allra närmaste vän för att våga fråga om ni får läsa den.


Har jag inspirerat en person?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...