2010-03-10

sammanfattning

Tänkte uppdatera bloggen men fick lite hjärnsläpp VAD jag ska skriva :-) så ni får en lite snabbgenomgång av vårat liv just nu och sista tiden :-)

Solen har ju börjat komma fram mer och mer, snön töar, vi bygger snögubbar, jag och Elin tar kvällspromenader och hela världen verkar ha magsjuka eller nått konstigt influensa/magvirus.

Våran snögubbe:


Lillasystern i familjen har varit ute å lekt en massa, kryper runt, äter snö och blir halvt snöpulad av sin storasyster:



I helgen var vi på Axels 1årskalas åxå :-) lilla fisen blev 1 år och åt tårta och sa "ääääääätaaaa"





I måndags fyllde även Edits andra kompis, Molly, 1 år men då hade jag glömt kameran hemma. Fotograferade dock massor med Mollys mammas kamera så hon fick lite kort men jag har inga :-)

Det börjar även dra ihop sig mot Matildas 4årsdag, jag fick lämpligt nog en tid för cellprovtagning på hennes födelsedag kl 08:15 på morgonen..... måste ringa å höra om jag kan byta annars blir det ju inge sång eller paket i sängen för matilda :-o

Edit går fortfarande bara efter möbler men har tagit upp till steg mellan möbler. Skönt på ett vis faktiskt. Hon har 4 tänder men fler verkar vara på gång. Hennes favoritord just nu är "tacktack" och "OOOJJ" men "mamma" sägs ca 1000 000 000 gånger per dag åxå. När jag läste i boken från BVC så står det "mellan 12 och 18 månaders ålder kommer oftast barnens första ord" va??? jag känner nog inget barn som sagt sitt FÖRSTA ord när de varit över 1 år, även de som anses vara "sena" med att prata har sagt nått ord innan 12 månader :-) menmen får väl anse att alla barn jag känner är tidiga då :-)


Snart dags att hämta stora tjejen från dagis, Matilda är så go just nu (och har varit sen tidigt i höstas) så vi bara väntar på ett bakslag med trots. Hon har dock börjat kalla mig för "Hanna" istället för mamma, alltså heeela tiden, så jag försöker att INTE lyssna på henne när hon säger Hanna för jag vill ju att hon säger mamma :-)

nu vaknar lilla E

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...