2010-02-23

ett år fyra år

Ibland är det jobbigt att vara mamma, på mer än ett sätt, det är jobbigt för man ställer sig ibland helt frågande till hur ens barn kunnat bli äldre? när hände detta? Det var när jag kollade i kalendern i morse å insåg att det nu är exakt 1 månad tills matilda fyller 4år!!! 4, tänk va, att det är 4 år sen ajg blev mamma? känns det inte alldeles nyss?

Och sen började hjärnan jobba med detta och fundera och filosofera och ni vet när man blir alldeles tom i blocken å stirrar rakt ut i snöyran. Tänk, att detta är ett år sedan:





Att lilla lilla lilla Edit funnits i över ett år nu, att det kommer säga shooooop så är det hon som fyller 4 å då fyller Matilda 7 år ska börja första klass..... eller när edit ska börja skolan å matilda ska börja mellanstadiet.

Vet inte om jag insåg detta när jag skaffade barn, jag tänkte nog ha småbarn inte några 10åringar, vet inte om jag läste det finstilta i kontraktet när jag bestämde mig för att "skaffa mig" ett par barn. för visst är det väl så? att man en dag bestämmer sig för att man ska bli mamma? tycker det ofta låter så, "när har ni tänkt skaffa barn då?" och liknande, tänk om man kunde gå ner på en affär å säga, "nu har vi bestämt oss för att vi åxå ska skaffa platt-tv å föresten ett barn hade vi tänkt åxå eller varför inte två när vi ändå ska göra slag i saken, har ni nån mängdrabatt?"

Nä nog krävs det ltie mer än ett beslut även om det för min del knappt behövts ett beslut ens, bara hjärnan säger "Kanske skulle försöka få barn" så har ägget redan fastnat, hittat sig en lämplig kompanjon som behövs och börjat dela upp sig i fler å fler celler. så nu kommer jag aldrig någonsin våga tänkte på å "Skaffa" barn igen för då är det redan kört.

men nu harjag ju tänkt på det, ojoj farligt vatten


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...