2010-02-03

Allmänt

nu kommer det lite allmänt tjatter från min sida helt enkelt. Har nyss varit ute på långpromenad med sambon, något som vi lyckats få till en vana nu att komma iväg åtminstonde 2-3 gånger i veckan tillsammans, det är något som är jättebra för förhållandet, det känns verkligen man får tid att bara gå och umgås å prata med varandra utan tv, data m.m.

Oftast kommer vi iväg på promenader måndag - onsdag och sen på torsdagen harjag så mycket jobb och ska handla m.m. å på fredagen är matilda ledig så det blir mest i början av veckan men då och då kommer vi iväg även en söndag eller en fredag t.ex.

Idag ska jag och Edit till BVC på 1års kontrollen med två sprutor åxå, inte så kul med sprutor men ingenting kan ju få henne att sova SÄMRE så lika bra å avklara massa sånt där ändå. Ska prata med BVC sköterskan lite om Edits nätter m.m. åxå å se om vi kan få en tid till henne om nån dag bara så vi kan prata mer om det för idag är det bara 15minuter långt och då skadet hinnas med sprutor plus att barnläkaren är där för å kolla ögon, lungor, hjärta, höfter, mage m.m.

Fotade egna 1års foton igår åxå, har inte laddat in dem i datorn än men tänkte försöööka få till ett 1års inlägg ikväll med vikt m.m. från idag och fotona. Får väl se vad Edit tillåter :-)

Ikväll ska jag å fredrik ge oss på att laga "coq au vin" :-) vi fortsätter att plöja genom våran nya kokbok för att hitta massa nya nyttigare recept. Motion plus bra mat ger nu resultat iaf vilket är underbart att se :-) å ja det syns tom så fredrik kallar mig "sin nya sambo" nu :-D med tanke på våran skrika dotter på nätterna så var han nog sugen på att öht få se sin nya sambo utan alla kläder på :-D jobbigt å sova på soffan ibland :-p

Som ni kanske märker så mår jag riktigt bra just nu, vissa dagar är jag sjuuuut trött av sömnbristen men jag mår på det stora ganska bra, vi umgås en massa som familj vi tar en dag i taget och vi försöker hitta nån ände på Edits jobbiga sovningar, kanske är det tänder, kanske är det en tillväxtperiod eller så kanske det är nattskräck, det märks, orkar inte vara orolig för det nu.

På söndag är det kalas igen, denna gången är det Isak som fyller 3år, får seom ajg kommer iväg p stan å leta nån bra present till honom, till hans bror vart det enkelt men nu vet jag inte riktigt :-)

nä nu ska vi göra oss iordning för en tur på bvc som sagt.


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...