2010-01-07

Vatten

vatten är tydligen inte min vän :-) men så är det väl för de flesta denna tid på året kan jag tro. igår var det -30grader så nu har vi inget kallvatten på övervåningen, alltså ingen toalett där heller. å Ingen tvättmaskin, men vi har ju vatten kvar nere (peppar peppar, ta i trä..) så det dör vi inte av. känner att jag inte ens blev trött av denna nya citron, bara skrattade åt hela situationen, undrar vad nästa grej är? förutom att huvudsäkringen går konstant när jag lagar mat så har vi ju haft el så det är säkert den som ryker snart så vi blir utan värme, vi får väl elda i lilla vedspisen i köket.

Det är verkligen hemskt de som var utan el från juldagen ända fram till nyår, i denna kyla måste det vara fruktansvärt för även om man har nån att sova hos så kan ju hela huset bli förstört.


Edit sover faktiskt just nu, hon somnade för ca 10 minuter sen i min famn så får vi se hur det går i natt. Matilda har gått första dagen för i år på dagis :-) var nog skönt för henne att få åka och leka av sig lite. Hon ska få gå även i morgon så hon får träffa lite kompisar, det är ganska mycket jobb just nu och så är ju edit som hon är men Fredrik är ledig så han är pappaledig när jag jobbar och imorgon ska jag även passa på att handla när jag lämnat matilda på dagis. Det ska vara -30 grader även i morgon tyckte jag fredrik sa huuu


oj vad jag bara pratar på i bloggen numera, inga kort får ni se å inga LO:s, vilken tråkig blogg. ska gå in i fotomappen å se om jag öht fotograferat nått i år :-)

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...