2010-01-08

Uppdatering av våran status :-)

Måste bara säga att idag är en bra dag, allt kändes så mycket bättre idag. Kanske så är det att Matildan får vara å leka av sig på dagis som är en av delarna, och att jag får jobb gjort medans hon är på dagis. Inte lika mycket som hänger över mig längre.

Matilda är gladare av att få leka, jag känner hur mycket bättre tålamod jag har när vi itne är inne 24 timmar om dygnet tillsammans alla 4 å klättrar på varandra.

Vi har hunnit jättelångt med "lekrummet" vilket åxå känns jättebra. Vi har fått upp en persien som stått å väntat på att skruvas upp sen i juli. Vi har tagit nya synda beslut och kommit in i en härlig känsla kring vårat liv. Fredrik är så glad nu, han är ledig, är med Edit massor och han är GLAD, Judit sa det åxå idag, man kanske inte tänkt på det så hemskt mycket men det är längesen vi fick se fredrik såhär glad mer än bara korta stunder. Han behöver vara pappaledig nu.

vattnet är fortfarande fryset så vi verkar itne kunna tvätta nå men vi har mycket kläder så vi klarar oss ett par veckor till ;-) det första som det kommer bli kris med är mina trosor :-D men jag kanske ska ta tag i att köpa nya för det har jag behövt göra bra länge nu :-p trasiga och urtvättade det är mina trosor det. De nyaste paren jag har är två mammatrosor som ajg köpte när jag var gravid med Edit :-D så de är snyggast men så är de mammatrosor så de passar ju itne så bra nu :-D

Vi väntar fortfarande på anticimex fuktkontroll, det kan dröja länge nu för det är mycket för dem att göra nu.


Edits sovningar har kanske!!! blivit lite bättre (peppar peppar) igår somnade hon 21:30 å sen sov hon i stort sett hela natten förutom 2 nappningar vid 4. Men halv tio är ju alldeles för sent egentligen.

Ikväll somnade hon faktiskt vid 19:15 men kommer säkerligen därför vakna nu när som hellst å vägra somna om :-( bara vänta å se nu. men bättre att hon vaknar NU och man får greja en timme än när hon vaknar vid 01 eller 02 eller 03 myyycket drygare då när man själv vill sooova.


nä nu ska ajg avsluta innan skärmens piiiiip tar mig på dårhus!

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...