2010-01-06

Tand?

Natten till i dag vart om möjligt ännu värre än tidigare med Edit, vi börjar verkligen fundera på vad felet är för hon är totalt hysterisk så fort man försöker lägga henne i en säng, däremellan är hon helgnällig jätteofta.

Jag har inte märkt av någon feber alls eller nått sjuksymptom öht, har klämt ltie runt öronen utan nån särskild reaktion men därför funderar jag på den där tanden som våran BVC-sköterska såg när vi var där i mellandagarna, det är en hörntand uppe som bullar mycket och precis som sin storasyster så verkar ju varje tand vara en pärs att få fram, de verkar ha världens starkaste och segaste tandkött vilket är bra längre fram men nu är det förjävligt rent ut sagt.

Man förstränger ju mycket men detta med tänderna minns vi att var en pärs med tildan åxå, flera veckor innan de sprack igenom började det med skrik, sömnproblem, matvägran, bajs och feber (ibland) bläbläblä

ändå så hoppas jag nu att det är en tand för OM det är en tand så innebär det ju att det kommer gå över snabbt når tanden spricker igenom. just nu försöker vi ta varje sekund av varje dag en sekund i taget och att inte ha ihjäl varandra eller oss själva under tiden. humöret är i botten och tålamodet sviktar nått fruktansvärt.

ikväll ringde fredrik hit sina föräldrar så vi fick åka härifrån en sväng å träffa lite folk å bara vara vi två. visst det var minus 30 grader ute men vi packade med oss filt, värmeljus, täckbyxor m.m. i bilen utifall vi skulle bli stående nån stans, så gärna ville vi bort en sväng :-)

vi styrde kosan mot stefan och maria för lite välbehövligt vuxet sällskap, helt underbart att få sitta och dricka kaffe utan en konstans mistlur som låter i ens öra.


natten till idag sa jag ju, den var som sagt sämre än hittills, hon somnade bra igår kväll MEN vid 01 hade jag redan fått gå in till henne ett par gånger och då var hon helt hysterisk, skrek skrek skrek och matilda blev väckt, fredrik vaknade åxå å kom upp med välling till edit ifall de skulle hjälpa sen gick han in och la sig med matilda, men vaggande, vyssjande, välling, blöja, alvedon m.m. ingenting hjälpte! så efter 1 timme (hela familjen var fortfarande vaken, ingen kunde sova i detta skrikande) så testade jag att lägga mig i dubbelsängen med Edit i famnen och gunga från sida till sida, detta hjälpte lite så fredrik och tildan gick ner för att sova i soffan (det slutade med att de satte ihop soffan och en fotölj å sov bredvid varandra :-) )

jag lyckades vid 03:30 få den hysteriska edit att somna men hon sov oroligt och bara i min famn, så ni kan ju förstå att jag varit lagom mör idag.... vi klev upp vid 08 då hade vi legat i en halvtimme å dragit oss för att låta matilda och fredrik få sova lite extra.

Jag skriver mestadels för att få skriva av mig å för att ajg vet att min familj m.fl är orolig för oss så att de ska bli ltie uppdaterade hur vi har det. vattenläckan "står stilla" vi står  kö för att få en kontrollant från anticimex som ska mäta fukt, innan de varit hit så händer ingenting.


idag märkte vi åxå att motorvärmaren var trasig men det stod fredrik ute i -30grader och lagade nu ikväll. Utöver detta så har vi fått mycket gjort här inne de här dagarna, för det är för kallt att göra nått å vi är för trötta för att ta oss för med nått, så det städas, diskas, skruvas upp saker m.m.

nä nu ska jag klippa fredriks hår sen krypa ner bredvid Matilda som sover som en liten stock i min säng :-)


kram

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...