2010-01-05

rensar

nu har jag och sambon skeppat iväg barnen till varsin barnvakt för eftermiddagen å vi rensar rensar rensar, vi känner att vi behöver få mera ordning runt oss för att må bättre i allt detta och att även få lit tid tillsammans bara vi två är nog inte helt fel.

Fredrik är mycket ledig nu och kommer även vara pappaledig med Edit nu under vintern litegrann. På torsdag går matilda på dagis igen men bara 1 dag sen är det ledigt fredag - söndag igen. lite mjukstart sådär :-) men hon måste gå torsdag för nu har jag massa jobb att göra, fakturera, betala räkningar, momsredovisningen för november, lönesammaställning för 2009 m.m. m.m. på det viset är det bra att vi har högsäsong på sommaren för i januari och februari är det mera jobb med annat istället.

måste även göra klart en inventering för scrapbookbutiken men då den ligger på is väldigt mycket så ändras ju inte varulagret så det är inte panik med det.

Edit somnade som sagt redan 21:00 igår kväll men vid 23:30 vaknade hon och var otröstlig, jag börjar fundera vad det är som gör henne sådär, och funderade på om hon kanske har ont nånstans? kanske en tand som spökar å så tror vi bara att det är rutinerna som brister, så jag gav henne en alvedon, en ren blöja och en flaska välling sen somnade hon snabbt om. Men var det välling, alvedon eller blöja som behövdes :-D ja det vette gudarna ;-)


Som ni märker så mår jag ltie bättre idag, det är både all rensning här hemma, våran egentid och sooolen som tittar ner som jag har att tacka. Tror att alla dessa motgångar blev extra jobbiga iår just pga den långa mörka hösten utan sol, hade inga reserver kvar att ta av. Började ta ltie vitamintillskott nu med mycket E och D vitamin i, tror det inte skadar iaf.

nått som är posetivt som ajg fokuserar på är att vikten stannade på +-0 kg över hela jul och nyår :-) skööönt, nu7 voill jag komma in i rutinerna med dagis å jobb m.m. igen så det kan bli mera promenader igen, blir itne så många när man har två barn hemma, det är lite svårt å dra runt båda runt byn :-) men jag har motionerat i pulkabacken istället ;-)

//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...