2010-01-04

Citroner

ja ibland känns det som att livet bjuder på citron efter citron, och vi som efter trasig kyl, frys och diskmaskin, sjukdomar m.m. trodde att det kanske kunde få vara ltie lugnt över jul å nyår, vi fick fler å fler citroner.

Många runt oss vart sjuka/dåliga på olika vis nu runt jul och nyår, hjärtproblem, spräckt trumhinna m.m. m.m. även på hemmaplan har vi det inte hudra bra men det tar vi en annan gång. Utöver detta så har Edits sovvanor totalförstörts nu när vi varit lediga så de flesta nätter har hon kommit i säng vid 00 vilket leder till trötta föräldrar som aldrig får någon tid ensamma = psykiskt påfrestande...

Å så i lördags kom de, lasset med citroner som jag inte kände att jag orkade med just nu, precis när vi lyckades lägga edit vidd 00:30 tiden så börjar något låta i vardagsrummet, jag trodde det knarrade men det var itne det, jag reser mig för att lokalisera ljudet och JA det droppar vatten ur taket....

efter en natt av flyttande av barn, uppslitning av golv och utställning av pytsar vid alla dropp-ställen så somnade vi vid ca 05:00.... barnen sov iaf till 09 så 4 timmars sömn blev det iaf, sen upp å fortsätta få nån ordning här hemma, hela hemmet har fram tills idag sett ut som ett slagfält då allt flyttats runt i lite panik när vattnet skulle stoppas.

Läckan var itne så jättestor egentligen och rörmockaren har redan tätat den men nu väntar ju anticimex kontroll, torkning med fläkt i säkert flera veckor, sen ska nån byggfirma utses av försäkringsbolaget å så ska det läggas nytt golv i edits rum och ev bytas ända ner i vardagsrumstaket.


så när detta blir klart återstår att se och med tanke på edits skrikiga lägganingar just nu som pågår fram till 00 så känns alternativet att lägga edit å matilda i samma rum inte så lockande så nu sover alltså matilda i mitt rum....för hur länge då? hur lätt kommer det vara att få henne att sova i sitt rum igen sen? och hur sjutton ska jag någonsin få scrappa igen???

nä nu är jag less, jag vill itne bo här, förstå det! jag vill ha ett annat hus men tydligen så har jag inget å säga till om, är så less just nu, å lägenhet deeeeet vill itne fredrik, nä ingenting duger förutom detta skitna fula trasiga hus!!


okej jag vet jag låter väldigt arg men ibland måste man avreagera sig genom att sitta och skriva och så är det nu, jag är så fruktansvärt mentalt trött å har så varit hela hösten, en så jobbig höst utan solsken, nä ibland känns det lockande att gå å soooova som törnrosa tills prinsen kysser en 100 ÅR!!!! senare! det ni, då borde man vara utvilad iaf.


nä nu skaj ag sluta svamla, men nu vet ni varför jag är totalt asocial och sur, grinig, tyst, lessen, ja allt känns det som just nu, å jag har helt slutat lyssna på alla som försöker få mig att få dåligt samvete för att jag inte hälsar på eller ringer eller nått, jag orkar inte, jag har nog med mitt, just nu går våran "lilla familj" före den större, så måste det vara och det vet jag att mina vänner förstår och håller med om, speciellt de som vet allt.

nä nu ska jag nog sova snart.

tack för idag elin!

/H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...