2010-01-28

1år med Edit

Sitter här och inväntar tolvslaget som på vilket nyår som hellst, men detta nya år är Edits andra levnadsår. För ett år sedan gick jag och fredrik och la oss ganska precis nu, ingen värk som visat sig ännu bara en svag molande känsla i magen, men efter alla förvärkar så var jag inte så speciellt övertygad om den där känslan, men i maggropen så kände jag att jag tror vi kommer åka in inatt, kanske kanske nått händer inat...

En timme senare, vid halv ett så kom så första värken, gick upp för att se om det var förvärkar men sen satte det fart och de kom tätare och tätare, halv tre ville förlossningen skicka ambulans när jag ringde men vi tog bilen och var framme vid halv 4.

Efter bara 3 timmar på förlossningen och bara 2 minuters krystning (1 värk) så ploppade hon verkligen ut och var våran alldeles underbaraste Edit, så liten, skrynklig och varm:

























Å nu har klockan hunnit bli över 12 så nu fyller min lilla fisrumpa 1år :-) Grattis älskade edit, Nu hoppas jag bara du tänker sova i natt :-) 12 månaders/1års foton tänker jag åxå ta nån dag här och på onsdag har vi 1års koll med sprutor å grejer så efter det kan ni få en riktig 1års uppdatering med vikt, längd och nya färdigheter :-)

Bland annat har hon börjat säga Ester :-D eller snarare Etter, men det är mest efter att hon hörde tildan tjata i det hela förra fredagen, hon förstår nog inte VAD hon säger men söt är hon :-D å inte kan hon då säga Matilda än, inte som vi har förstått iaf :-D

god natt//tvåbarnsmamman sen 1 år tillbaka....H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...