2009-11-17

Gunggung

Sitter en liten tjej vid mina fötter och gungar fram och tillbaka till musiken från tildans tv-program, jag ska precis gå å göra middag till oss alla. Dagen blev inte som planerad, ett sms tidigt på morgonen ändrade planerna så jag och Edit har umgåtts med Elin, Herman, Åsa, Axel, Maria och Emma.

Så de jobb jag hade tänkt få undan på förmiddagen flyttade jag till imorgon, han jobba riktigt mycket igår så har inte så jättemycket kvar för denna veckan, hinner nog på bara förmiddagen imorgon så kan jag vara lite mera ledig på torsdag om jag har tur :-)

Är lite småirriterad på dagis eftersom de aldrig använder galonisar, man köper och hänger dit galonisar men VARJE dag nu när det tom regnar ute så har tilda fått bytt byxor för hon blev blöt när hon var ute, jaaa hon blir det om hon bara har överdragsbyxor, de är ju bara fukttåliga inte vattenresistenta! har nu sagt till flera morgnar på rad att "Matilda har ju galonisar där, ni kan kanske ta på dem över överdragsbyxorna eller ha fleecebyxorna under galonisarna" och alla fröknar säger "jaaaaa" men varje dag när jag kommer så hänger alla tildans kläder i torkskåpet och galonisarna hänger på sin krok så rena och fina så....

Ja det var min irritation, kanske ett I-landsproblem men skönt å gnälla av sig!



Kortet är ju knäppt tidigt på morgonen i mörker med den inbygda blixten men gillar själva kortet ändå :-) kanske blir bättre i svartvitt åxå :-) (fredrik sover inte utan blundar mest pga alla blixtar :-D)

nä middag var de ju....///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...