2009-11-23

Flera layouter till stellas

Tänkte blogga två till layouter som jag gjort till stellas.se, dessa två är om Matildas 3års dag, hadebara scrappat en lo om den tidigare och den satt i hennes album så hade ingen i vårat familjealbum, men nu så blev det två stycken så nu är jag nöjd :-)

"3år"


Pappren från "love me do" serien från MME är perfekta till barnkalas foton och även grattiskort till barn så härligt lekfulla och färgglada. För att ändå lugna ner och även lyfta fram färgerna så valde jag ett papper från "life stories" som bas. Denna lo gjordes efter en utmaning som stellas.se hade åt mig när jag fick mitt första kit, jag fick 8 punkter som jag skulle välja 4 stycken av att aplicera på min LO och de jag valde var:

*Fågel på layouten
*6 mönstrade papper
*inget CS
*Ingen chalk


"Skära tårtan"


Här valde jag istället att framhäva färgerna genom att använda ett vitt cardstock, det som är speciellt med detta cardstock är att det är både strukturerat som vanliga bazzil-canvas men har även "torrembossade" blommor. Lyckades få ett foto av layouten så man ser blommorna bra, pappret är ju helvitt så det var inte så lätt :-)



Materiallista "3år"
Papper:Mme - Life Stories C2 - Description
Mme - Life Stories C2 - Favorites (cirkel under rubriken)
Mme - Love me do - Heart of the matter
Mme - Love me do - love is in the air
Mme - Love me do - Love birds (baksidan är det prickiga)
Mme - Love me do - (hittar inte vad det gula pappret heter som är ramen, är iaf baksidan på ett papper)

Bokstäver:Tagna från eget lager

Dekorationer:
En nål från making memories
Mme - Love me do - Accessory sheet (moln)

Övrigt:Ancient Page - chokolate
Häftklammer



Materiallista "Skära tårtan"

Papper:
Mme - Love me do - love is in the air
Mme - Love me do - Love birds (både fram och baksida)
Bazzill - T2250 Maraschino

Bokstäver:BG - Bittersweet - Mini Monograms
BG - Alphabet stickers

Dekorationer:Mme - Love me do - Accessory sheet


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...