2009-11-25

Dessa röda prickar

Idag är det en färgutmaning inne på SWE och man ska inspireras av färgen röd och en frågeställning som man kan ta fast på är "vilka röda saker möter du i din vardag?"

Jag började fundera och kolla vad jag hade för röda papper, då slog det mig, många röda prickar var det och vad möts vi av i vår vardag som passar in på det? jo Matildas alla röda prickar!

Under Matildas 3,5år på denna jord så har hon säkert 10 gånger haft så mycket prickar så vi har trott det varit Vattkoppor eller svinkoppor eller loppbett eller mässlingen (osv osv) å förutom dessa gånger så dyker det upp ett par prickar typ 3 gånger i månaden som vi inte ens reagerar på längre, såg föresten att hon har typ 5 röda prickar just nu. som sagt så har vi blivit så van vid detta på våran lilla fisloppa så vi reagerar knappt längre. Hennes kropp reagerar helt enkelt så när hon har nån bacill i kroppen så syns det på huden.

"Dessa röda prickar"


Som ni ser blev det en fotolös layout, dels för att det mest är själva grejen om prickarna jag ville ha nedskriven, dels för att jag inte har nå bra foton på hennes prickar och dels för att jagi nte ville ta nått kort på henne bara ändå utan tyckte papprena ändå skulle stå i centrum på denna.

för andra röda alster gå in på SWEbloggen

///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...