2009-10-13

plättar och tänder

Just nu är edit inne i en period som jag tror påverkas mycket av att tänder rör sig under tandköttet, såfort man säger nått nu om att hon äter dåligt, bajsar mycket m.m. pga tänder så tror folk att hon håller på att FÅ tänder men jag har lärt mig att tänder kan spöka månader innan de verkligen kommer upp :-) mina brudar har tandkött av sten :-D men ajg hoppas hoppas hoppas att de ändå ska ha lite lättare att ta sig upp på Edit än de hade på Tildan, men jag tröstar mig med att det tydligen är superbra både med starkt tandkött och åxå enligt tandläkare m.m. så är det bättre desto senare de får tänder, exakt hur och varför får ni fråga nån sån om :-)

Edit är iaf inne i en period nu då hon både verkar ha jobbigt med munnen, bajsade nog 10 bajsblöjor idag (första kl. 05:40) och för er föräldrar där ute, det var tandbajs! gulgrönt, slemmigt och illaluktande.... För det andra tror jag hon tröttnat på puréer, även om den mat jag gör itne ens är mixad alls nu så verkar det var asjälva ihoprörd-grejen m.m. hon vill ha annan mat nu, våran mat. så jag har börjat laga mat åt henne och matilda vid 16:30, senare än så kan inte edit vätna till och jag och fredrik brukar äta kl. 18 som bäst å det är ju i senaste laget även för tildan så nu börjar det iaf bli så att brudarna äter tillsammans, och samma mat. Idag var det plättar de åt :-) de har även ätit blodpudding tillsammans men Edit vart inte helt övertygad om blodpuddingens förträfflighet.

Plättarna får hon hela å så äter hon dem med händerna, på det viset åt hon 4 stycken plättar idag, att mata henne är inte lika populärt längre, hon vill äta riktig mat och hon vill göra det själv!




Hon ser itne helt överlycklig ut på kortet :-D men hon var nog mest koncentrerad på detta nya :-D till efterrätt fick hon ett rivet äpple.


Nä nu vill Fredrik att jag kommer och myser lite :-D


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...