2009-10-31

Lördag

Dagen blev trots det dåliga vädret alldeles perfekt. Förmiddagen var lugn med sovning för edit sen bad för båda tjejerna. Till lunch blev det våfflor som jag skrev i nedanstående inlägg. Edit åt inte mindre än 1,5 våffla :-D lilla knubbisen min :-)

Efter lunch åkte jag och tjejerna till Elin och barnen och där lektes det för fullt i flera timmar, Matilda och Ester lekte helt udnerbart bra hela tiden, var massor uppe på esters rum och lekte koja, doktor m.m. m.m.  Det blev även ltie mellis och frukt där men när Edit började protestera för hon ville ha middag så gick vi över till farmor och farfar.

os farmor fick först edit middag, både farmors egna köttbullar, falukorv och ris gick i i en rasande fart. Lite senare blev även vi vuxna och Matidla bjudna på middag, det bjöds på en slags "mini-julmiddag" helgdagen till ära :-) med julskinka, hemmaköttbullar, kokt potatis, sill, getost och kantarellomelett. gott gott gott var det och jag fick även ett glas vin att sitta och smutta på :-)


Väl hemma slocknade först eddan, sen tog det inte lång stund för allra goaste tildan att somna heller, hon har verkligen varit på ett strålande humör idag och varit så himlans go!

Tyvärr vaknade eddan efter 1,5timme och var sååå ledsen! men hårda mamman vägrade låta henne komma upp, nu måste vi ta tag i sömnen som blivit lite förstörd efter sjukdomen. å efter 1,5 timme till sov hon igen i sin säng. Så nu sover båda barnen, fredrik är hos en "granne" och jag har scrappat, å hör och häpna jag har scrappat TVÅ LO:s och ett alteredprojekt! det ni!

På alteredprojektet är det lite småfix kvar, mest lite text och så men layouterna är helt färdiga. Tyvärr är alla tre till SWE men som ni vet så dyker det ju upp minst 2 LO:s/Vecka här i bloggen så ni behöver bara vänta till på måndag för ny LO som kommer på SWE:-)

Har faktsikt 2 los jag gjort som INTE är till SWE .-D nu blev ni väl förvånade va ;-) fårse när jag visar dem :-p kanske kommer nå tag här :-)

kram å god natt!

å en extra kram till Elin och Åsa som jag har umgåtts alldeles för lite med sista månaden! det känns hemskt, som att det saknas en liten bit av mitt hjärta just nu! han iaf få en hel del Elin-tid idag men åsa fattas mig! ni är mina underbara vänner och det kommer ni bli varse :-)


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...