2009-06-16

Gamla foton

Såg precis att mamma scannat och bloggat ett par foton som jag skickade till henne. Vi håller som sagt på å rensar i farmors hus och där fanns en låda full med foton, en riktig skatt, jag hittade en hel hög med foton på mig, mamma, tina m.fl och de kort som fanns på mamma plcokade jag ut några till mig och några till mamma eftersom de krot som inte nån vill haj u bara kommer slängas annars. Hittade bl.a. två kort på Mamma från hennes allra första dg i sverige någonsin :-) hon berättade själv att hon kunde två ord på svenska "Mygga" och "Myra" väldigt viktiga ord ;-) mycket bättre än "Hej" och "Hej då" :-D

Här är ett kort på mig när jag var ungefär ett halvår och ligger på en filt utanför våran sommarstuga som vi var mycket i när jag växte upp. Egentligen var det farmor och farfars sommarstuga men vi var där väldigt mycket tillsammans med dem.

Hanna Storsjön


Alla korten är tagna av min farfar och jag är så glad att han delade mitt intresse för fotografering, det är så härligt att det finns mycket minnen från den tid man inte själv minns och även från tiden innan jag fanns :-) bl.a. hittade jag ett bröllopskort som jag har förstått är på min farfars föräldrar :-) ett jättefint bröllopskort på människor som jag aldrig träffat men som jag ändå kan se delar av mig själv :-)


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...