2009-06-16

Avslutningspicknick

ordet picknick tycker jag är svårt å stava till :-D eftersom det ibland (om man ser ordet nånstans) står Picknick, ibland står det Picnick, å ibland Picnic :-o måste bero på att det är ett låneord från engelskan eller? Mamma du kan sånt här förklara vilken stavning som är rätt å varför ;-)


iaf igår hade vi avslutningspicknick med Matildas dagis eftersom hela den avdelningen ska läggas ner och Matilda m.fl ska börja på storbarnsavdelning. Jag tog för nån vecka sen tag i att samla ihop lite pengar från alla föräldrar för att köpa nån fin present till fröknarna och så gjorde jag, Elin och Åsa ett varsit kort till dem åxå.

Som presenter köpte jag vita korgar och fyllde med Te, temugg, blockljus, blomma med kruka, stenhjärta och ett kort, såhär blev de när de var klara:








Och så tänkte jag visa korten som de fick, först ut är kortet som jag gjorde till fröken Madde :-D




Sen har vi kortet som Åsa/Asali gjorde till fröken Jenny:




Och sist men inte minst, kortet som Elin/Pylle gjorde till fröken Märta:



Fröknarna blev jätteglada och tårögda, det känns väl alltid konstigt när några barn ska byta till storbarnsavdelning men nu när hela avdelningen ska stänga så kommer det ju bli ännu större förändring, Matilda har gått i snart 2 år på denna avdelning som heter "humlan" och fröken Madde har varit med sen första dagen och varm ed och skolade in henne, Det var även fröken Maddes första jobb som förskolelärare så Matilda, Ellen och en tjej till var alltså hennes allra första dagisbarn åxå :-)


Tack igen fröknar för dessa år :-)


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...