2009-05-15

Ute

Idag började vi dagen på öppna förskolan illsammans med Elin och barnen. Lek, fika och sällskap var inte alls dumt. Sen åkte vi hem och åt pannkakor och sen sov både Matilda och Edit en sväng så jag passade på och jobbade lite och vilade lite.

Eftermiddagen spenderades utomhus och vid fyratiden ringde Maria La och hon å lilla V ville komma å leka en timme innan middagsdags. Perfekt jag satt precis å längtade efter kaffesällskap!

Foton från dagen:


















Det var så gulligt åxå, när V och Matilda var ute på gräsmattan och lekte så kom matilda till oss å sa att hon skulle hätma sin dockvagn, in å hämtade den och TVÅ dockor, sen fick de varsin docka å så sa de högt å tydligt "det är jag som är pappan" och "det är jag som är mamman". Men Medans matilda bäddade ner en docka fint i mjukliften så klev V på huvudet på sin och istället skrek högt av glädje när han hittade en racerbil...jaja vad säger man, spelar ingen roll, boys will be boys? men han lekte ju mamma, pappa, barn iaf :-p


å så måste jag ju berätta om de små söta mackorna jag hittade på affären de heter "Syster LO" och det är ett lodjur på dem, mackorna är som polarbröd fast i miniformat å så är det Lo-avtryck på dem, dessa åt tildan glatt å kallade för barn-mackor. Hon brukar vara jättedålig på å äta mackor till frukost, en tallrik yogurt går i men mackor är inte populärt. Dessa åt hon två av till frukost och en till mellis idag. Å söta som sjutton är de.


Om ni vill läsa nå midre gulligt så läs inlägget nedan


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...