2009-05-15

Spöke?

hua, nu har det gått för långt på våran övervåning. För att ta det från början:

Från det att Matilda kunde prata så har hon berättat om den snälla farbrorn som går runt på övervåningen och bjuder på godis. När sedan Ester varit här har hon kommit ner och sagt att hon fått träffa matildas farbror utan att vi nämnt nått om honom för henne. En låtsaskompis redan från 1års ålder?

Vi har bara skrattat lite åt det och tänkt att barn har både mer fantasi och kanske ser mer än oss?

I förrgår kväll fick jag en smärre chock och denna farbror har satt sig på hjärnan, är han verkligen där?

Jag skulle gå å lägga Edit, knäpper på taklampan och PANG så exploderar ena glödlampan! verkligen exploderar, jaja det kan hända, men det är ANDRA glödlampan på övervåningen i år som verkligen har exploderat så det flygit glas-splitter lång väg.

När det sen var min tur att lägga mig så kollar jag på klockan och tänker, oj var den bara ELVA jag trodde den var tolv, minuterna tickar på i vanlig takt tills den står på 23:59, slår över och hamnar på 22:00??? när jag vaknar lite senare står den på 21:25? på morgonen har den tickat ner ännumera? minuterna går åt rätt håll men timmarna byter åt fel håll :-o Detta har gjort mig riktigt skakis så jag drog ur sladden till klockradion för att göra en "norsk reset" som jag brukar med saker som inte fungerar och nu går den rätt så jag kan ju inte visa för nån heller så det verkar inte som att nån tror på mig, för itne kan en klockradio räkna ner timmarna?


Vet inte vad jag ska tro, finns det nån funktion som gör att klockradion gör så? Kan det verkligen vara ett spöke? tankarna går direkt till serien som gick när jag var yngre, "Anne-Cecilia" eller vad hette den? när en klocka gick baklänges men då gick ju hela klockan baklänges å inte bara timmarna. Läskigt är det iaf.

Det som gör saken lite värre är ju att Fredrik inte sover där uppe med mig, han sover sen flera år på soffan (och ja vi har fått barn ändå det funkar itne som preventivmedel att ha skilda sovrum)


////Spöket H

Edit: kom just på att mitt halsband helt plötsligt gick av åxå, mitt fina hjärta med tjejernas namn på bara ramlade av halsen på mig och det känns så tomt...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...