2009-05-13

BVC + öf

Idag var det dags för ny vägning och mätning med Edit på BVC, Eftersom jag jobbade undan en hel massa förra veckan så kände ajg att jag kunde "ta ledigt" åt Matilda idag så hon kunde få följa med och vara en stund på öppna förskolan åxå, något som hon älskar!

Först var vi på öppna och fikade och lekte sen var dert dags för vägning och mätning m.m. Då ville Matilda berätta för sköterskan att hon hade varit till tandläkaren och att hon sover utan blöja m.m. m.m. Vi kom även fram till att det är fortfarande för tidigt att ta bort hennes "kvällsbajsningsblöja" ni som vet ni vet vad jag menar :-)

Edit 3,5 månad:
Vikt:
6445gr
Längd: 62cm
Huvud: 42cm


Edit har börjat äta mer och mer och mer på slutet nu och inatt (morse) vaknade hon och var hungrig redan klockan 06!!! så jag har börjat fasa in maten so är från 4 månader, hon behöver börja med den nu helt enkelt för hon står sig itne på den andra, helt rätt sa sköterskan på BVC och tyckte attt jag även redan nu skulle börja med gröt :-o läskigt! min lillfisa ska börja äta (förhoppningsvis bättre än sin syster)

pga: den tidiga frukosten så är hela hennes dagsrutiner lite "off" efter hon ätit somnade hon om och sov till 08:30 sen var hon vaken till kl 11:30 (åt vid 11:00) sen sov hon mellan 11:30 och 13:30 (alltså hon vaknade precis nu.) så nu sov hon precis den tid hon annars är vaken så vi får se hur det blir med rutinerna idag men förhoppningsvis ska hon börja sova hela natten igen om nån dag när hon vant sig vid nästa sorts mat. för enligt mig är inte 20:30 - 06:00 hela natten :-D haha å det är så eftersom jag inte vill gå upp 6 för mig är inte natten slut då :-p men många kallar nog 06 för ett morgonmål de är abra jag som är bortskämd med sovandes barn helt enkelt.

Nu har jag även fått plcoka fram alla kläder i storlek 68 och alla kläder i 56 är nu bortplockade, endel kunde hon ha branog länge men nu var även de tajta på längden.


Matilda har bestämt sig att göra som ester säger, ge napparna till deras BVC-sköterska, det var åxå en av anledningarna till att hon fick följa med idag, att träffa sköterskan ett par gånger nu så det inte blir så längesen de träffades när hon ska ge henne napparna, vill ju inte göra så hon inte gillar ahenne sen :-)

Edit har föresten nästan vänt sig helt på sidan nu :) men bara nästan, hela överkroppen vänder hon och så kämpar hon med benen men rumpan ser tung ut ;-)


///H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...