2009-04-14

små små steg...

japp nu börjar jag få mina projekt i rullning här hemma :-D små små steg blir det eftersom ajg sällan har obegränsat med tid att lägga på mina projekt.

Här är listan över mina projekt som jag bloggade för ett tagsen:

*Lekstugan ska rensas ur, målas, möbleras m.m. m.m.
*Fotovägg ska fixas
*Altanen ska tvättas och oljas*Lilla byrån ska målas
*Dopet ska planeras klart
*Hallmöbeln målas vit
*Köpa liten byrå och måla vit*Köpa en gammal stol
*korgstolar + bokhylla till tippen

Har strykit det som är gjort. Nu ikväll hittade jag en byrå på blocket i precis rätt stuk och rätt storlek och allt, dessutom fanns den här i våran stad OCH  var vit redan :-D med fiiina beslag på :-) lyckliga jag ringde direkt och ska hämta den imorgon så projekt minirenovering av hallen är på gång med småsmå steg.

Å som ni läste tidigare så är altanen klar, till helgen kommer vi nog börja bära fram utemöblerna (de står i det som ska bli lekstuga så de måste fram för att lekstugeprojektet ska komma igång :-p jag har även köpt massa ramar till min fotovägg, städat ur bokhyllan som ska slängas för att väggen ska blir fri så jag kan ha foton där istället ;-) nu när jag hämtat byrån så ska jag börja röja ordentligt i hallen å skeppa iväg massa jackor m.m. till röda korset, slänga lite jackor m.m. och hänga undan andra jackor :-) fredrik har nog ca 50 jackor varav 40 är trasiga å gamla men sparats eftersom "man kan ha den när man hugger ved".........jäklans vad han borde hugga ved om ahn behöver en helt egen garderob till alla vedhuggar-jackor ;-)

Nån som har ett tips på en fin stol till min hall? hallen kommer vara vit vit vit, men jag har inte alls bestämt mig för färg på stol, kanske att den ska vara mörk så den bryter av? eller så ska den vara vit, jag kan tänka mig att måla om den, har ni förslag elelr bilder eller kanske en stol som står? så säg till :-D

här är min byrå:



får se imorrn om det ska bytas knoppar eller hur den ser ut "live", kanske itne ens GÅR att byta knoppar :-p

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...