2009-03-05

BVC besök m.m.

Idag var det dags för BVC besök igen för Edit och mig. Men först måste jag berätta om Edits natt :-) hon har jollat ett par nätter så jag har varit sååå trött men igår när hon sov ute i vagnen så upptäckte jag att hon snurrade huvudet helt åt sidan för å nosa i sin filt. Iaf så tönkte jag att jag måste prova på natten å se om det är så att hon är ett "snuttefilts-barn"

Så igårkväll åt hon vid 23:00 sen la jag henne med snuttefilten efter ena kanten på hennes ansikte, å vadgör hon? jo hon borrar sig in i filten tills den täcker henne helt och hur många gånger jag än flyttade på den inatt så ville hon ha den över hela huvudet! såg ju jätteläskigt ut men hon sov som en prinsessa, å utan att grymta!
Så sov hon mellan 23:15 till 04:30 vaknade och åt (120ml) somnade om vid 05:00 sov till 09:00!! då jag väkte henne, bytte blöja, klädde på och åkte till BVC (fortfarande inte hungrig) somnade i bilen, sov tills vi kom in till BVC-sköterskan å sen åt hon vid 10:45 så då hade hon inte ätit sen kl 05!

Efter BVC besöket tog vi vagnen från familjecentrumet ner till stan för å få en lite promenad, självklart somande hon på engång i vagnen och sov hela tiden. Jag köpte ett babygym åt henne, ett mjukt med "tummen", köpte även en födelsedagspresent till Matilda, en åt Ester och en storasysterpresent åt Ellen. Hittade en tunika på rean på lindex åt mig åxå.

Edit 5 veckor:
vikt: 4720gr
längd: 55,5cm
huvud: 38cm



Ska fota henne i sitt gym sen så ni får se den supersnygga, helmoderna tröja hon har på sig som hon ärvt efte3r sin far :-D

nu är det mattid, hon har sovit ute i vagnen tills nu å alltså inte ätit sen 11 å nu är kl 15 så nu börjar hon picka på mig :-p


//H

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...