2009-02-04

Läkarkoll m.m.

Japp nu kan jag väl uppdatera med dagens läkarkoll m.m. eftersom typ hälften av mina bloggbesökare inte stått ut å vänta på att jag skulle uppdatera med denna info utan har ringt/smsat/msnat eller nått å frågat :-D så antar att ni inte tycker de är tråkigt med mina bloggningar då iaf.

jaja över till dagens läkarkoll på sjukhuset. kl 11:15 skulle vi va där och vi tog oss i väg i bra tid trots 3 bajsblöjor och en snuttig tjej (var en amma igång mjölken dag idag) Kom dit vid 11:05 och fick reda på att det hade blivit miss i informationen så läkarna var dubbelbokade men de skulle "klämma in oss" tre mammor som var där med nyfisar. Så vid 11:35 kom vi äntligen in men E hade bara sovit iaf så de var lugnt.

Det var en läkare, en barnmorska, en läkarstudent och två barnmorskestudenter i rummet så de kändes som en hel folksamling :-D Edit vart jättearg på att både läkarstudenten och läkaren skulle kolla allt så hon kissade OCH kräktes på läkarstudenten :-D sen skrek hon jätteargt på läkaren tills han utbrast "Den här kommer du ha att göra med, det är verkligen en bestämd dam".
Allt de kollade var superbra, läkaren sa att de var kanon och "här har du en helfrisk tjej, men de visste du väl redan" å lite fler sånna kommentarer så inget att oro sig över även om de fick kämpa på en bra stund för å kolla höftlederna, tydligen var hon så stark så de var tvungen å ta i så mycket för å kunna kolla höfterna så de blev rädda att göra illa henne, å ni som sett en läkare göra en sån höftkoll vet hur mycekt de tar i, man står där bredvid å är orolig att de ska göra ont på den lilla, tänk då att LÄKAREN tycker att han behöver ta i för mycket :-O undrar hur stark hon är egentligen.

Efter läkarkollen åkte vi ner på familjecentret för att överaska våran BVC-sköterska som jag vet har gåttt å väntat på att lilla K skulle titta ut så vi fick komma till henne :-D å så frågade hon.."hur går det med amningen då?" då behövde jag bara titta på henne å flina så förstod hon, "PUMPAR DU!" hahaha vad vi skrattade, hon som stöttade mig så mycket förra gången å såg på hur jag kämpade med denna pump i 4 månader och när de täntke ta pumpen ifrån mig så var hon en av de som stöttade mig allra mest. men nu pumpar jag med handpump så Edit får mjölk å jag kommer få gigantiska armmuskler :-D haha


Apropå pumpningen, i söndags när vi började pumpa så fick vi ut 5dl helt utan problem, orkade helt enkelt inte fortsätta pumpa utan pumpade bara ut det värsta då, sen dess har jag pumpat¨ett par gånger om dagen å får LÄTT ut 3-5dl per pumpning :-o nyss pumpade jag ut 3dl på kanske 10 minuter, det bara sprutar ut i den där flaskan, så nog har jag mjölk alltid, känner mig som en mjölkko.

Har vägt mig i lördags å i söndags å igår å idag för å se hur vikten ligger nu efter förlossningen, och ajg har gått ner 9 av mina 12 gravidkilon fast i söndags när mjölken rann till så var det bara 7kg haha kan de verkligen varit 2kg mjölk ;-)


där fick ni text text text så jag gör ett nytt inlägg med ltie fina foton på mina fina tjejer :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...