2009-02-12

allmänt om våra liv

här kommer ett lite allmänt inlägg om våra liv just nu :-)

Jag gick upp i morse å kom på att jag skulle väga mig för å se hur många av mina 12-12,5 gravid kilon som var kvar¨på min kropp. och upptäcker till min förtjusning att endast 0,6kg (TJOO HOOO) är kvar sen är jag nere¨på startvikten. Sen blir varje kilo ner en bonus.

Ja som ni därför kanske förstår så går de superbra med pumpningen, Edit får 100% bröstmjölk fortfarande, vilket ju både är superbra för henne och för mina kilon. Hon äter dock lite lite just nu, hon är snorig :-( så det rinner ner slem i halsen på henne som hon sätter i halsen.

Men förutom snorigheten så är allt jättebra, hon är så med nu, hon följer oss med blicken och hon är vaken jättemycket på dagarna, sitter mest å tittar på oss. Vi märkte direkt skillnad på henne igår åxå när vi gav henne minifomdroppar OCH bytte nappflaska. Nu sov hon jättebra i natt, åt med 3 timmars mellanrum å sov som en stock därimellan. Jag sov ganska bra åxå även om jag hade svårt att somna efter matningarna eftersom edit är så snorig så ligger jag å lyssnarp å hennes snörvlande å pipande, orolig för att hon ska dra ner massa slem å kräkas m.m.

Matilda, har varit hemma nästan hela veckan, hon har fått välja själv från dag till dag så hon var på dagis igår (onsdag) men det blev enda dagis-dagen för henne. Just nu är hon och fredrik ute å gör lite ärenden, för helt pappaledig varje dag kan itne en egenföretagare vara men desto längre räcker de tio pappadagarna å ändå så har han ju tildan med så de är ju superbra.

Idag vart det sååå lyxigt, det fanns knödlik kvar sen middagen igår *smask* vilken lyxig lunch. Men jag åt upp alla knödlickar så fredrik fick äta köttfärslimpa med makaroner :-D haha, de fanns potatis men han väljer hellre pasta :-D

Ikväll är det dags för scrapträff, får se hur mycket ork å energi jag har att skapa något men ska bli skönt å få umgås lite med lite vuxna kvinnor :-D


Vad har jag gjort idag då? jo jag å edit gick ut på firman å jobbade en stund nu på eftermiddagen, å så har jag tvättat å hängt massa tvätt m.m.

Idag åkte mamma hemmåt igen åxå efter att ha varit här hos oss sen i måndags. Tomt blev det på engång, nu har jag ju hela tiden haft nån här hemma att prata ltie med å som kokade kaffe på morgonen så jagk ände kaffedoften upp i sovrummet när jag vaknade. Jag skulle nog kunna trivas i ett kollektiv känns de som, där man hjälps åt även om jag får spunk på att de blir så rörigt när vi är massa folk här hela tiden. Mamma själv tycker de är så kul att det ALDRIG är tomt på folk här hemma, såfort någon gått så står en ny karl i hallen ;-) me ndet är lugnt, ni behöver itne vara oroliga för fredriksskull det är oftast honom de söker inte mig ;-) Vi har besök av vänner och släktingar varje dag, vissa dagar så är det mängder av olika personer som dyker upp. Å jag älskar det, det är sånna vi är, vi tycker om att umgås med folk, vi tycker om när folk "dyker upp" oanmält så man får en liten pratstund över en kopp kaffe.


nä nu måste jag göra nått å inte bara sitta här, blogga och glo på topp modell repriser :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...