2009-01-28

Vecka 41

Ja nu kommer då denna vecka uppdatering, varje vecka tror jag att det är sista uppdateringen jag ger er men det verkar som jag kommer komma in i vecka 42 åxå med tanke på att denna vecka snart är slut. Är på bf +6 idag och har nyss kommit hem från barnmorskan.

Jag började med å berätta om min oro för fostervattennivån, barnmorskestudenten var med även idag och hon är så himla bra! känner att det är henne jag har som bm nu å inte den andra :-) Iaf så lyssnade hon å tog mig på allvar, så vi började med å mäta magen, hon mätte noga å kände hur det kändes i amgen och sen fick även bm mäta så att de verklgien skulle bli rätt och första måttet hon fick var lika som förra veckan så det var alltså ingen minskning iaf men de mätte några gånger och kom fram till att den var lite större än sist tom men de hade svårare att hitta kanten som de utgår från så det kan vara så att den ändra position där inne lite.

nog svamlat om de, iaf så har ajg tom fotat några magbilder idag så ni ska få se själva vad ni tycker :-) den känns lika som förra veckan, inte nå lägre tycker jag.







ganska dålgia kort, de är mörkt å jag var inte riktigt på fotohumör men med tanke på att ajg fotat varje vecka sen vecka 13 så tyckte jag att de skulle va dåligt så sluta nu ;-)

Vecka 41 - 23 jan - 29 jan 2009
Egna anteckningar
2009-01-23: Bf+1, inge skoj, deppig å trött dag å är dessutom förkyld vräker iaf i mig en färsk ananas å hoppas på lite flyt. Lyckas "få till" en "liten" färdknäpp åxå mer än så avslöjar jag inte Har snarare varit mindre med förvärkar nu senaste dagarna sd har jag fortfarande men jag har nu sovit 2 nätter i rad å har väldigt lite förvärkar, hoppas att de är "lugnet före stormen" eller nått liknande.
Har tyvärr börjat samla vätska kinder, hals och vader syns det väl på, fredrik såg de på engång igår. Blir så att jag biter mig i kinden på insidan hela tiden pga kinderna svullnat även innåt. Får se hur fort jag går upp i vikt nu på kort tid i vätska!

2009-01-25: "på gravidfronten intet nytt" sd fortsätter jag ha då å då men förvärkarna är typ borta efter bf så bara försvann alla tecken på en kommande förlossning. Magen som varit totalt urspårad hela januari är åxå "bra igen". Har fått sova halvbra i tre nätter på rad nu och jag har även börjat kissa mera igen så jag ser inte lika plufsig ut Har inte speciellt ont nånstans, förkylningen har gått över och jag har typ glömt nu att jag faktsikt ska få ett barn till, datumet kom ju å gick så de blev helt enkelt inte av enligt min hjärna förstår Maria Lindéns besrivning nu om hur en kompis inte dyker upp på en bestämd träff å så blir det liksom bara hängande i luften utan ny bokad tid så man vet inte om de kommer bli av eller inte.

2009-01-28: bm-besök 13:00

SF-mått: 37cm
Blodtryck: 126/65
Vikt: +12kg
Hjärtljud: 136s/m

Magen hade växt nästan 1cm sen sist så nu slipper jag oroa mig. Fick tid för UL på måndag 2/2 för överburenhetskontroll. Känns verkligen som att jag kommer komma på den, tror denna bebis måste sättas igång för att komma ut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...