2009-01-06

trött trött trött

ååå vad trött jag är nu, sitter hä i morgonrock men behövde upp å röra mig lite för å få bort det onda. Fredrik och Matilda är i pulkabacken nu så att jag får lite lugn och ro.

Har iaf pratat med förlossningen (igen) de är så underbara där nere och jag är välkommen in hur ofta jag vill om de skulle vara så. Det vi ändå siktar på nu är att jag försöker sova/vila så mycket jag kan om jag kan de nu fram tills imorgon då jag fått en tid på MVC och att ajg då ska propsa på en grundligare koll så de ser så att bebisen inte är stressad och att jag inte är för mycket öppen.

De ville inte ge mig nån mer sovdos då man är rädd för att de ska påverka bebisen för mycket å i så fall vill itne jag ha nån heller, vill inte riskera nått med lilla K.

Men skulle det bli alldeles ogörligt för mig att vila/sova så fick jag jättegärna komma in till förlossningen och sova där (eller på bb kanske de menade) iaf så skulle jag få sova på plats i så fall så de kan kolla vad det är som pågår i min kropp egentligen.

Det som alla på förlossningen, jag själv och troligtvis även fredrik är nervösa för nu är, hur ska vi veta när det är dags att åka in?? En omföderska som börjat öppna sig sa åka in när det är 5 min mellan värkarna..... så har jag då och då, börjar ju vänja mig nu så jag kommer nog inte veta skillnaden tillslut. Det bästa skulle vara om vattnet gick pang tjong för då är de ju inget snack om saken då vet man att det är på gång.

Känner mig ändå på nått konstigt vis alldeles lugn just nu, känner att jag alltid kan ringa till förlossningen, har fått sån otrolig bra support därifrån. Imorgon ska jag till min egen barnmorska, nu får hon visa vad hon går för, det är nu man får se om hon får mig att må bra och tar mig på allvar, jaghar ju haft sån lätt graviditet hittills så hon har inte ehövt göra så mycket än. Önskar så att min gamla barnmorska hade varit i tjänst fortfarande, men hon är pensionerad, hon hade vetat vad hon skulle göra :-)



trött Hanna ska sova nu....

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...