2009-01-21

Faderskapet

Ja ni, vad jag skrattade nyss när jag öppnade posten, skratade trots att de egentligen var en grej som inte får hända.

Jag skrev ju att jag äntligen ringt socialkontoret fö att få ut faderskapsbekräftelsen för underskrift.

För er som itne vet hur det är så kan jag ju dra de jag vet iaf, är man inte gift så måste man skriva under ett papper som intygar vem fadern r, både modern och fadern ska skriva på och det ska bevittnas av två vittnen m.m. De skickade dessutom med en speciell penna i brevet som man ska skriva på med för att den ska vara riktigt arkivbeständig :-D

Det är väldigt formella papper med speciell penna, speciellt papper och nogranna underskriftsförfaranden.....men vad ser jag.....jo DET ÄR JU FEL FADER!

hahaha, här är allt så noga å när jag ringde så fick jag uppge fredriks personnummer, det var det ända som jag behövde uppge, hans personnummer och mitt personnummer å beräknad födelse av barnet.


Men i dagens brev så står det att jag och kullerbyttans FARFAR alltså Jan ska ha barn ihop, vilken tur tänk om vi skrivit under då hade Jan E blivit pappa till Kullerbyttan å då kunde vi kräva han på underhållsbidrag ;-) men hur kan de få gå till så? Hon fick ju personnumret, sökte reda på fredriks namn å sen måste hon ha tappat bort det eller nått å bara mints hans namn å vart han bodde i huvet eller nått för de har väldigt liknande namn då fredrik åxå heter Jan å så bor vi ju på samma plätt allihopa men personnumret har ju itne en siffra rätt ;-)


haha, nu ska jag skratta vidare åt fredrik misstänksamma blickar mot sin far ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...