2008-12-02

Vecka 33

Hej, jaa jag lever men i helgen kändes de som at de var knappt så det har blivit dåligt bloggat och jag vet att ni är vana vid MINST ett inlägg om dagen men jag har verkligen inte haft någonting alls att blogga om har det känts som.

Är inne i vecka 33 nu och jag börjar ju både bli större, tyngre och det är verkligen nääära nu egentligen, tiden kommer nog gå jättesnabbt nu när det blir adventer, jul å nyår å sen tjopp så har jag en bebis att ta hand om åxå förutom de tre som jag redan har här hemma..... ja alltså Matilda katten och Fredrik, vet inte vilken av dem som man får ta hand om mest ibland, katten som lever upp till sitt namn (Acillez) som blir påkörd, hänger sig i träd, bryter svansen m.m. men dör aldrig, eller Dottern på 2,5 som kan tära på ens tålamod eller sambon på 32år som kommer med kommentarer som "Det är bara att du vänjer dig jag kommer aldrig ställa upp skorna på skohyllan"

ja som ni hör på mitt tonläge så är jag mer än halv less just nu....

Halvdåliga foton denna vecka men de ser inte ut å bli sol nån mer dag så då får ni nöja er med dessa:








Vecka 33 - 28 nov - 4 dec 2008

Kroppen:
De sista två månaderna besöker du vanligtvis MVC varannan vecka. På MVC mäter man barnets tillväxttakt. Vid den här tidpunkten är normalkurvan för symfys-fundusmåttet runt 31, men det är främst sin egen kurva man ska gå efter.

Barnet: Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. 3-4% förblir kvar i sätesställning.

Egna anteckningar:
2008-11-28: är sååå trööött.... kanske måste bärja med två järnpiller/dag men vill inte, magen är så tråkig ändå. Känns iaf som all energi försvunnit, foglossningen jäklas desto mer eftersom jag inte orkar röra på mig så gör de ju ondare, går över när jag rör mig.

2008-11-29: Jag orkar inte just nu, nu är orken i botten, tålamodet finns inte och jag mår dessutom kast rent fysiskt. Jag har huvudvärk och järnsmak i munnen, foglossning å illamående. Lilla K sparkar iaf ofta och det gör inte nå ont så det är bara mysigt så jag försöker koncentrera mig på det istället för å bli nå glad men det är svårt.

2008-11-30: Hormonerna känns bättre nu. Har fått prata av mig OCH snusa bebis i flera timmar, vem kan vara ledsen då? eller jo de vet ju JAG att man kan men det känns iaf bättre idag.
Foglossningen är förskräcklig men SD har verkligen avtagit så ni tänker jag inte på dem längre, vet inte om jag har några alls.

2008-12-02: Kerstin 09:30 - superskönt att få prata av sig, en av de bästa träffarna hittills med kerstin. Pratade även lite om bb-tiden med tildan och där reagerade kerstin på saker jag inte tänkte på, bl.a. att de introducerade amningsnappen till mig redan första kvällen, inga andra tips kom de med innan. å dessutom hade de tydligen tagit fram en ny teknik för användandet av amningsnapp sen då åxå som var mycket bättre. Det var även flera saker som även där INTE står i min journal som hände, så är det både i mvc-journalen och i bb-journalen nu :-S



Sååå nu fick ni ju en uppdatering iaf :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...