2008-12-20

Trött men glad

Ja trött är jag, kan inte säga annat, knaprar 2 järntabletter/dag nu för å se om de blir bättre. Får se hur de ser ut på måndag när ajg ska till barnmorskan. Magen växer men börjar "Åka neråt" känner jag för nu är jag HUNGRIG! jämt ;-) så på tre dagar har jag gått upp 1 kg nu :-p å precis vid jul åxå så de blir nog itne nådigt med mina matintag över julledigheten och när det sen blir januari kommer jag ha gått upp ytterlgare 10 kg.


Var lite fjortis nyss å sökte på "fnyz" på google å hittade en sida där man kunde prenumerera på bloggar, jag har dålig koll på sånna där saker, vet att de som har blogspot kan ha bloglistor m.m. men de här var liksom för alla. Iaf så hade jag 14 prenumeranter :-D och låg på plats 4040 av ALLA sveriges bloggar tydligen inte i nån viss kategori. de var lite skoj så jag var tvungen å söka på andras bloggar för å se om 4040 var bra eller dåligt :-D men de som jag hittade låg på plats 109000 å liknande så då är nog 4040 bra :-p så nu har jag varit fortis å googlat mig själv idag.


Tildan har gått på Jullov nu, ska vra ledig till 7 januari å sen får vi ju se när bebisen kommer för då blir hon ju ledig lite igen när fredrik är hemma. jag sa till fröknarna att denna bebis kan komma allt mellan NU och typ 6 februari :-D å att jag själv räknar med nån gång i slutet av januari men att andra går å kikar på mig konstant för å se om jag håller på å få barn :-p

Förvärkarna kommer varje kväll nu, får nog leva med det helt enkelt. igårkväll efter fredrik kom hem så gav vi Tildan plättar sen gick de ut å gjorde upp eld å sen tog de boben upp till farmor å farfar så ajg fick vila. Hade då haft förvärkar i ett par timmar. Får liksom som molvärk som pulserar i ryggen och igår var det även så att det "drog" neråt så då sa jag åt fredrik att vill du inte ha bebis innan nyår så tar du tildan så jag får vila. Det hjälpte ;-) sen när de kom hem så lagade han gratinerad oxfilé med svampstuvning och hackelbackspotatis.

Är i vecka 36 nu för er som inte har koll :-D å för er som inte är gravidexperter så räknas en normal graviditet pågå i ca 40 veckor. allt mellan 38 och 42 veckor är normalt men det datum som räknas som beräknade födelsedagen är då man gått 40 fulla veckor.

Å när man är i vecka 36 så betyder det att man gått 35 FULLA veckor å har påbörjat vecka 36, idag har jag gått 35+1 heter det alltså 35 fulla veckor och 1 full dag. tänkte om de var nån som var nyfiken på hur de fungerar å hur man räknar men kanske inte vågar/tänker på att fråga.


där fick ni lite läsning om ni var intresserade. Nu ska vi fixa julgran :-D de snöar stora flingor här :-D julmysigt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...