2008-12-10

Stämning

Är svårt å fota i detta mörker men man måste ju fått nått foto ändå å ibland så måste ett foto inte ha den perfekta skärpan eller "rätt ljus" de kan bli rätt ändå:



Mysiga lilla M.
Matilda hade ju sovit hos sin farmor och farfar i natt å till lunch kom hon hem, då var hon trött, kall om händerna och hungrig så de var inte speciellt glatt humör men efter lite lunch så la hon sig å slockande på tre sekunder. Medans hon sov så jobbade jag en stund å sen bakade jag en Banankaka efter mitt eget recept :-) när ajg höll på å baka började ett par ledtrådar falla på plats, det luktade lite unket i kylen, smöret var mjukt.... och mjölken var varm.....trots dessa solklara grejer så tog det mig en stund att inse att våran kyl var trasig, den lät inte öht å var helt varm :-o den hade väl kunnat blinka som mammas frys så man fått en liten förvarning ;-)

Ropade in fredrik samtidigt som jag bakade på för de var ju bara bra å göra av med ltie margarin å ägg å grejer. Det är handlingsdag imorgon vilket är bra för det innebar att kylen nästan var tom. Fredrik å Jan konstaterade att den var död, å så bar det in en liiiten ful å äcklig kyl från verkstan för att ha våra kylvaror i tills reparatören kommit.

Mitt i detta kom Elin, Ester å herman å Jag väckte tildan. Vi fikade å brudarna lekte även om tildan hade ltie "nyvaken" humör i början så gick det bra i det stora hela. Matilda är så himla duktig på att dela med sig av sina egna saker så jag blir alldeles imponerad, hon har svårare att dela med sig när hon är hos ester för då är ju alla saker så spännande :-D

Iaf så fick jag mysa med herman å brudarna fick leka å vi rack kaffe å så kröp det fram att pappa pär skulle jobba på kvällen så då bjöd jag in dem att stanna på middag, (bara bra å göra av med mera kylvaror ;-) ) hahaha så vi lagade TACOS vilket gick hem stenhårt hos ester! Hon åt nästan mer än mig....nästan.

Nu när jag la tildan så passade jag på å scrapapde några julkort å så kollade jag Tildans "luciatågsutklädnad" så att ljuset fungerade å tomteluvan passade m.m. så imorgon är vi redo för lite lucia .-D får se om jag kanske kan få ETT kort iaf, brukar itne vara lätt i mörkret.

Så det var lite om våran dag, trasig kyl, besök av E, E och H, scrappade kort å så beställt en filt!


kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...