2008-12-17

Kullerbyttans filt

Ja sen jag senast skrev i följetången "kullerbyttans filt" så har ett par saker skett, en sak är att de ville ha ytterligare filt till dagis åt tildan så det minskade på filtförådet här hemma istället för att öka ;-)

Men så fick jag ett meddelande från min mamma (som läser min blogg) att hon hade hittat en fleecefilt med katter på åt lilla K :-) en fullstor filt i ungefär 150*200cm. Men jag saknade ju fortfarnade "den där filten" den som jag rtänkt linda in kulleryttan i på webbisen å som jag ska sova med nu inför förlossningen så den luktar "mamma" :-) Ville ju ha nått brunt med söta djur på och så hittade jag DEN HÄR tjejen genom en tråd på familjeliv för oss som har BF i januari. Hon syr helt fantastiska saker och i precis min smak på tyger :-D så jag skickade en förfrågan angående filt :-D

såhär blev resultatet:


Medans hon sydde på min underbara filt så kom jag på att ajg ju inte har nån tjockare mössa än vanlig bomullshjälmmössa åt lilla K heller. Så jag frågade om hon även stickade små mössor och det resulterade i denna helt underbar lilla bruna mössa:



Är de inte helt fantastiska? Fotona har Cecis sambo tagit och jag har fått låna dem från hennes blogg.


Nu inväntar jag bara lite pengar från ett par håll så jag kan betala Kullerbyttans söta små saker så jag kan få hem dem till mig :-)


Så nu vet ni at kullerbyttan kommer få sin söta filt så ni kan sova gott inatt ;-) även om jag verkar få svårare för det då jag haft förvärkar (eller nått liknande) sen kl 15 idag som vägrar ge med sig :-(


kramkram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...