2008-12-06

Kalas, barnvakt och julbord

Hej på er, nu har jag kommit hem efter en dag full av aktiviteter. Vi började dagen med att tildan väckte oss vid halv 8 å ville kolla på "Nalle Muss" (altså playhouse disney) för er som undrar VARFÖR hon säger Nalle Muss så är det så att på den kanalen finns BÅDE Nalle Puh OCH Musse Pigg! å det som är allra bäst är "Musses klubbhus".

Iaf så slogs hela hennes morgon i spillror när vi upptäcker att en halv meter blötsnö har belamrat våran parabol :-o så vi kan inte kika på nånting alls i sängen. Så då blev det "hoppa på mammas tuttar", kliva på pappa, klättra upp på handfatet i badrummet och sno mammas mobil som fick roa under kanske en halvtimme innan jag gav upp planen på att få dra mig.

Det blev ändå segstartat på morgonen med en ordentlig familjefrukost med ägg å mackor å levande ljus å hela baletten. Å när vi som bäst plockar undan frukosten (fortfarande iklädda pyamas) så ser vi Ester och Pappa Pär med en bob utanför fönstret så då blev det brottom att få på tildan ny blöja, kläder, overall m.m. m.m. och så uuuut. De två fäderna tog varsin bob med varsin dotter på och gick ner till sjön så han jag duscha, klä mig, städa och slå på kaffe.

När de kom tillbaka så fikade vi å sen gick brudarna upp å lekte på matildas rum :-) gick riktigt bra, tänk att de är så stora så de går upp å leker så snällt :-D visst, de blev stökigt där uppe eftersom ALLT skulle ut på golvet men de lekte jättebra. När jag var upp så hade Ester hittat Tildans ALLA nappar så hon hade 4 i varje hand å en i munnen :-D men annars så var de lugnt :-)


Vid lunch begav de sig hemmåt å tildan åt å sen la hon sig å sov middag. Somnade på engång. När hon sov så städade jag liite å sen segade jag vid datorn å fredrik satte upp ljus i våran stora gran ute på gården. Blev en vecka sen då vi behövde köpa fler ljusslingor för den förbaskade granen växer ju så hemskt :-D vi måste nog ha en till åxå nertill ser de ut som.

Efter sovning så åkte vi på 3Års kalas hos "Min Viktor" (enligt tildan), å när vi kom dit så kom det även typ 10 pers till å fler var redan där så vi hade en trevlig eftermiddag, träffade massa kompisar som man träffar sådär sällan å alltid säger "nu är det alldeles för längesen vi sågs" å ändå så ändrar man ingenting :-) Det blev ju självklart fika, presentöppning och diverse LEK å STOJ. Tildan vart ltie blyg först för de var några grabbar som var nått år äldre där men på slutet hade hon värmt upp å lekte på bra.

Efter kalaset så styrde vi kosan mot morfar i rengsjö, sötnosen ska sova där inatt å det gick hur bra som hellst, vi ahde itne så mycekt tid att stanna där men hon bara skrattade å kramade oss när vi skulle åka å så skulle hon få skala potatis med morfar. Imorgon ska vi dit på andra advents fika å Tildan ska baka nått som vi ska få smaka då.


Anledningen till att vi har barnvakt är för att vi har varit på julbord, vi (Fredrik) bjöd alla sina anställda (med respektive) på julshowen å jag är ju både anställd och respektive :-) men om ajg säger som så...julshow å höggravid, är liiite jobbigt så jag åkte hem strax efter 22. Då hade jag fått ätit god mat iaf och väldigt god efterrätt, men när Eldkvarn spelade så kunde kullerbyttan definitivt inte sova!!! det vart totalt disco i magen, å så var jag ju redan proppmätt, så det blev riktigt jobbigt. Det var sparkar å boxar åt alla håll, jag kände hur huvudet borrade neråt samtidigt som fötterna kämpade ut på väsntersidan och rumpan "moonade" mig i magsäcken. Hoppas detta var en protestaktion från lilla Ks sida å inte ett tecken på att h*n gillar eldkvarn :-D

Träffade lite folk iaf och speciellt kul var de å få se vem "den där ida" är :-D hihi, har inte träffat henne alls hittills inte ens sett henne å då har hon ändå funnits i hasses liv sen augusti iaf :-)


Blev väldigt fotolöst inlägg så ni kan ju få se ett smakprov på magbilderna jag tog igår :-) det blev väldigt få foton eftersom det var typ 10 minus ute :-D





Nu ska jag sova :-) får ju sovmorgon imorron åxå :-D ska bli så himla skönt å få sova ut lite. Men jag ska inte klaga, hon sover ju hela nätterna och JAG sover åxå hela nätterna, inge toaspring eller ont i höfter eller nått, de ända ajg gör är att jag har svårt å vända mig från ena sdian till andra för det gör ont i fogen fram men det är inte så jättefasligt.


god natt å glad advent eller vad säger man :-D

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...