2008-12-08

Huvudfoting

Ja nu är jag en sån där stolt mamma som inte kan sluta tjata men jag vill verkligen visa tildans fiiina huvudfoting. Det är så att vi i denna familj inte är bortskämda med teckningar, För allt hon gör på dagis klipper hon sönder, eller river sönder eller knölar ihop. å allt hon gör här hemma är i målarböcker, sånna med bilder.

Vi har önskat oss vanligt ritblock i julklapp åt henne plus att jag köpt en stor packe tuschpennor som hon åxå ska få så då blir det kanske fler tecknignar osm ajg kan smussla undan. För om hon ser nån teckning hon gjort så måste hon ta den på engång å förstöra den :-( jättetråkigt tycker jag och försöker på olika vis få henne att tycka det är kul om de sitter på kylskåpet så som esters teckningar gör.

Iaf så hör om dagen så låg det en teckning i hennes låda på dagis, dagisfröknarna hade räddat den då den var så otroligt fin å detaljerad och hon hade spenderat jättelång tid för att den skulle bli alldeles perfekt. Så nu har jag scannat in den, både fram och baksidan :-)



Det är dagisfröknarna som skrivit vad kroppsdelarna är medans matilda berättade för dem. Det är alltså ett huvud med mun och ögon, två armar, två ben, lite hår och en fot :-) jag tycker den är helt underbar!

Å på baksidan har vi följande:



Teckningen heter "Ettstort huvud" och det är det gröna nere vid hennes namn som är det stora huvudet. Det röda är vårat garage berättade hon och det grå är våran bil som håller på att backa in. Det jag tycker är facinerande är att vi har två bilar, varav en står frammåt i "garaget och en backar vi in. O den vi backar in ÄR grå!


Så nu har jag teckningarna kvar även inscannade så om hon skulle komma över dem å klippa sönder dem så har jag minnet kvar och kan skriva ut på fotopapper till att scrappa :-)

kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...