2008-11-21

pust

NU är toaletten på övervåningen helskrubbad från golv till tak (utan överdrift) så nu är det helt redo för uppskruvning av skötbord och så kan jag kanske få tummen ur å måla om den lilla byrån som jag tjatat om i flera månader ;-)

är lite trött nu men har mått bra i kroppen idag så därför passade jag på, så nu är de skurat å skrubbat och så har jag slängt allt de där som samlas på hög i skåpet under handfatet :-D Slängde toasitsen åxå å åkte ner på Beijer å köpte en ny istället. Mattan är skakad å nu även tvättad, tandborstarna utbytta m.m. m.m. så nu känns de fräsht där men det är ändå en svag doft av surt uppe på den toaletten och fredrik har länge skylt på att de har varit dåligt städat UNDER tvättmaskinen men jag har även rullat fram den idag och dammsugit å torkat supernoga runt å under hela å kunde då lokalisera doften till själva avloppshålet som tvättmaskinens vatten rinner ner i.
Så nu vet jag vad fredrik får för uppdrag :-D han ska kolla slangarna som går ner där ifall några borde bytas för de såg så äckliga ut å sen får han kolla vattenlåset där uppe ;-) jag har ju skrubbat toaletten så då kan han ta avloppet :-D haha äckel päckel jobb båda delarna!


Svängde in på dollar åxå å hittade en julklapp åt mamma :-D, en anteckningsbok åt syster å så hittade jag Lacy Town filmer som kostade 2 för 10kr :-O de var så billgit så jag var tvungen å läsa skylten ett par gånger extra. Köpte iaf 4 st så de ska tildan få i julklapp. På dollar införskaffades även Allrent, disksvampar, gravljus, toppstjärna till julgranen, toalettblock m.m. slutsumman blev iaf 121kr :-) de är ju så väldans dyyyrt där ;-)

Nu har jag hämtat tildan, träffat Elin med stormagen :-D, satt ut nya ljus i alla lykotro, satt på den nya toasitsen, matat katten, gett tildan vatten å bröd :-D haha hon ville ha de. Men nu är ajg sluuuuut, alla drog i mig när jag kom hem, tildan ville ha en macka, katten ville ha mat, fredrik ville höra om jag hittat de jag skulle handla och så skulle han ha växeln då jag fick ta pengar av han.



Har jag föresten berättat att Fredrik gjort klart fönster och dörrfodren? eller de är omålade men igårkväll så fick han klart alla delarna och även golvlisterna vid dörren så nu ska de målas å monteras å sen ska det fogas lite här å där. Känns som vi får massor gjort hela tiden :-)


hejsvejs

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...