2008-11-23

Liten

Nu är gravidhormonerna på topp, elleri botten beroende på hur man ser det. Har varit överkänslig som sjutton i helgen, att jag inte mått riktgit bra  har väl inte hjälpt å när jag då går runt å mår lite konstigt å blir nervös över de så har jag fått höra flera gånger nu under de senaste två dagarna:

"Vilken liiiiten mage du har" och
"Men det ser ju inte alls ut som att du ska få redan i januari"

Fattar inte folk att alla kommentarer om magen kan få en att trilla över kanten när man har hormoner över öronen? Min mage är INTE liten, de får ni gärna säga alla andra månader och under alla andra tillfällen men INTE dessa 9 månader när jag är gravid! Då vill jag höra att den är fin eller rund å go eller nått annat som INTE skulle uppskattas om jag inte vore gravid ;-)


Så nu går ajg runt å funderar på om min mage kanske är liten å kanske den inte växt sista veckorna :-o tänk om kullerbyttan inte växer som h*n ska???

så ni som ska säga nått till gravida. Säg inget som kan få den överkänslgia gravida kvinnan att bli orolig eller rent ut sagt galen. Säger ni vilken STOOOOR mage du ahr till FEL gravid kvinna så kanske hon blir galen å säger ni vilken LIIIITEN mage du har till en annan så blir den tokig. Jag vill iaf bara höra att min amge är stor å fin å rund å go å allt sånt :-D






Jag trotsade nordanvinden och minusgraderna för att åtminstonde få ett par magbidler idag. Så där stod jag å huttrade i t-shirt allt för att få lite bra ljus från våran allt mer svårfångade sol.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...