2008-11-09

Helg


Ja ni kan ju få en liten resumé av våran helg åxå nu när jag ändå sitter här ;-)

Igår (lördag) började dagen segt med sen frukost och mys sen på förmiddagen tog vi boben å gick en promenad upp til Pär, Elin och Ester, men bobföret börjar tina så de blev till att gå sista biten. Vi fikade å  åt lunch å pratade en massa för att gå hemmåt vid 13-tiden och lägga tildan så hon skulle sova middag en sväng.

Då passade jag och fredrik på att förbereda för lite målning runt ett fönster och en altandörr i vardagsrummet. Det har gått seeegt med just dessa två ställen sen vi rev ett uterum och byggde ny altan så kom det inte ny dörr å fönster å sen har de varit många olika lager runt dessa men nu har de varit klara för målning läääänge men vi har haft annat bygge på g här hemma så det har blivit eftersatt.
Iaf så ahde jag skaffat färg på fredagen för NU skulle de bli gjort innan kullerbyttan ska joina oss.

Vi förberedde allt, (de tar ju mest tid egentligen) de var maskering, slipning, tvättning, framplockning av alla saker, öppna färgburkar, röra färg m.m. m.m. så när vi var klara att börja måla DÅ vaknade matilda :-D perfekt tajming ;-)

Iaf så skötte hon sig utmärkt, hon satt i soffan ochkollade medans jag målade allt de vita runt fönstret, sen väggen runt det. Sen tog vi en paus å gav tildan middag så de han torka en stund. Å sen på med vitfärg igen för då var de klibbfritt å så en strykning till på väggen, å sen vidare till altandörren och maskera å greja där å måla de vita å så väggen två strykningar på vardera. så de tog ett par timmar allt som allt men SÅÅÅ skönt å ha de gjort.


Så nu är det fönster- och dörrfoder kvar sen är det klart! Vi har även skruvat upp gardinstång och lampkrok m.m. igen för annars blir de liggande på nått underligt vis ;-) Vi ska skruva upp en gardinstång vid altandörren nu åxå, jag har en panelgardin som ska hänga där bredvid dörren liksom för där har vi ett rör som går från ett element å så ända upp till taket! skitsnyggt ;-) så de gardiner jag har i vardagsrummet har ajg en till förpackning av nånstans..... m,en vart? var iaf så duktig att jag köpte en extra uppsättning av dem med tanke på altandörren annars skulle ajg säkert inte hitta likadana igen ;-)

på kvällen lagade Fredrik lasagne, eller han började medans ja målade egentligen för de var ju redan kväll på slutet av målningen :-p


Å så idag (söndag) har de varit en luuugn dag, vi åkte till min pappa på förmiddagen å fikade å gav ha nett farsdagskort :-) var där i ett par timmar, sen ner till farmors hus för å hämta alla hennes pepparkaksformar :-) de ville jag å lajnen ha till årets pepperkaksbak :-D de låg i en cool burk som det står Kaffe på :-D funderar på å hämta de tillhörande "Gryn" och "Mjöl" burkarna åxå :-D de är sådär fulsnygga i plåt i gult å grönt :-D

Efter turen dit så bar det av hemmåt för middagssovning för oss alla tre :-D skööönt, sen vaknade vi av att jan å carina kom å knackade på, de gick upp å väckte tildan åxå å sen tog de med henne hem till sig så vi fick jobba undan veckans bankning m.m. sen åkte vi åxå upp till dem för farsdagsmiddag :-) lax å gräddsås smask!

Å nu är fredrik å bankar å hyr "Indiana Jones" har hört att den är kass men jag vill dömma ut filmer själv inte låta andra göra det åt mig ;-)

å nu hör jag bilen så nu blir de fiiiiilm

kramar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...