2008-11-21

Baka baka

Ja mitt boande håller i sig och nu är jag heltaggad att BAKA!!! jag vill våga prova baka bullar men har pga en jobbig grej när jag var tonåring inte klarat av att försöka igen. Låter kanske konstigt att inte våga baka bullar men det är faktiskt jobbigt när man förknippar de med nått jobbigt.

Iaf så har jag köpt hem pepparkaksdeg och en liiiten kavel så nu ska jag å tildan baka pepparkakor, antingeni helgen eller på onsdag kanske när hon är ledig :-) var j uoch hämtade pepparkaksformar hos farmor för ett tag sen åxå som jag nu har diskat. Så de kommer ju självklart komma kort på vårat pepparkaksbak å då kanske ni får se den supersnygga plåtburken från typ 60-70 talet som formarna ligger i :-D

Förra året bakade Tildan pepparkakor med Ann-Sofi och Morfar, eller morfar knäppte nog mest kort :-D



idag är jag lite halvledig faktiskt :-) ska göra ltie ärenden åt chefen å så ska jag poste ett par paket för butikens räkning, fick dessutom hem ett par restade skärmaskiner som jag ska svänga upp med till butiken. Men i övrigt så är de ltie latar dag men de var skönt åxå att få en halvledig dag eftersom jag har lite ondare nu efter förvärkarna precis som de blev förra gången så hade jag ondare neråt/frammåt några dagar efter.


Å just de jag har börjat på ett litet scrapprojekt men det är en julklapp å då hela min familj å hela fredriks familj å alla vänner kollar min blogg så kan ni inte få se fören efter julafton :-D haha

kramkram

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...