2008-10-21

Vecka 27


Veckorna rullar sakta frammåt, i alldeles lagom takt just nu tror jag :-) är ganska i mitten av vecka 27 idag och mår fortfarande bra. Efter helgens utflykter så har jag varit stel i höfter och övriga fogar men de blir bättre å bättre hela tiden.

Idag tittade solen fram ltie då och då så jag sprang ut en snabbis precis innan jag skulle laga lunch å fick ett par br afoton iaf. Vet itne om de blir så mycket mer denna vecka så de gäller å passa på.

På lördag kanske de blir fotodag iaf men då är jag ju i vecka 28 så jag var ju ändå tvungen å fota idag åxå :-)








Vecka 27 - 17 okt - 23 okt 2008

Kroppen:
 Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

Egna anteckningar/bild:Jag sover fortfarnade jättebra och går inte upp och kissar nått alls på natten men drömmer det gör jag, är ju alltid en sån som drömmer och minns de men under graviditeterna så drömmer jag mycket om förlossningar, bebisar, saker som går fel och även om otrohet :-( Hade även en fruktansvärd dröm i lrödags, mådde så fruktansvärt dåligt under söndagen pga drömmen och var tvungen att gråta ett bra tag mot freriks axel på morgonen. Det var en dröm med så många gamla sanna minnen i så när jag vaknade så även om jag visste att det var en dröm så hade ju drömmen väckt minnena till liv igen så de var bara å försöka lägga dem bakom sig.

Kullerbyttan känns mer och mer hela tiden och det är så himla mysigt ♥, det är itne så att de gör ont än så länge å itne heller obehagligt så ofta förutom när den stäppar på urinblåsan :-)



♥♥♥

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...