2008-10-31

Snö och spöken


Idag vaknade jag av klockan vid 07:50, gick och vad ser jag.... jo snö, snö, massor av snö!!! Var tvungen att väcka matilda på engång å säga åt henne att kolla ut genom fönstret å gissa om hon blev glad! Hon och Ester har tjatat om snön sen i midsomras tror jag de är, de har tjatat och tjatat å tjatat om att få åka bob!

Vi klädde på oss snabbt som attan och även påklädningen var lite speciellt idag då det ju är Halloween-helg :-) Jag har tyckte de varit tråkgit att matidlas dagis sällan ordnar med nå speciellt, alltså har teman eller så, så jag tog saken i egna händer å tyckte att hon minsan kunde få gå utklädd till dagis idag :-) Så igårkväll tillverkade ajg en väldigt enkel utklädnad för det behöver itne vara så avancerat å snyggt för att en 2,5åring ska bli nöjd å ha kul.

Såhär söt var mitt lilla spöke idag:


Ett vitt örngott som jag klippte hål för armar, huvud och gjorde ansikte på :-) en 2,5åring kan ju inte precis ha så avancerade kläder på sig när de ska leka på dagis, eventuella hattar, diadem eller liknande skulle ju itne vara på många sekunder.

Iaf så blev dagisfröknarna väldigt nöjda å tyckte de var en jättekul idé så de skulle ordna med ltie party och pyssel idag :-) så där satte vi en trend å de tycker jag är bra så att de får göra nått skoj av de :-)

Iaf så var de ju SNÖ åxå så innan vi var på dagis idag så var vi nog 10 minuter sena :-o för när man väl fått på henne alla kläder och kommit ut i snön, tror ni då hon frivilligt hoppar in i bilen? näää då ska de ju lekas i snön såklart, men jag tvingade in henne i bilen å for till daigs. Å väl där är det ju en ltien promenadsträcka fram till hennes avdelning å varje milimeter skulle undersökas, varje snöflinga plockas upp och så såg jag hur hon började fundera på nått, hon sträckte sig sakta neråt, plockade upp en liiiten bit snö, kolladep åden och TJOPP! in i munnen säsongens allra första snösmakning :-D

och den lyckades jag fånga på bild:


man ser riktigt hur hon funderar och har minnen från förra året men de är säkert difusa så hon verkade osäker på om de var gott men när hon väl smakat då fick jag kämpa för å få henne att inte äta upp ALL snö påväg till dagis, det går ju faktsikt hundar där å bajsar å kissar, blää. Idag var de ju helt ny snö men resten av dagarna då?

Det fortsätter å vräka ner snö utanför fönstret och tydligen skulle snön förmodligen få bli kvar ett tag vilket itne bruakr vara fallet med den första snön.

vi hade iaf lite tur att när vi var ute å gick så snöade de väldigt ltie motför hur de snöar just nu, såhär såg de ut:



Å jag kan lova att jag är glad att dessa kom på igår:


Helt nya fina däck som vi väntat på, igår fick jag äntlgien hämta dem hos däckgubben som krängt på dem på våra fälgar :-) å så passade fredrik på å serva lysena på bilen som varit ltie dåliga plus att han upptäckte en sprucken damask och beställde även nya grejer till bakluckan som har en förmåga att åka ner å slå en i ryggen eller i huvudet för att den är utnött. så nu blir de en halvt ny bil snart :-)


Ikväll ska Matidla sova hos sin Morfar :-) de skulle baka å greja så då ska hon nog åxå få va spöke tror jag :-D å vi ska på finmiddag med massa andra folk, bl.a. Pylle med sambo och juddan å tompfa å svärföräldrarna m.fl m.fl härligt :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...