2008-09-20

BM-besök m.m.


Ja idag var de dags för ett besök hos min barnmorska, har haft ltie dåliga erfarenheter av denna BM men täntke ge henne en sista chans och hon var mycket bättre idag, inte lika disträ och inga konstigheter.

Eftersom vi åker till Spanien på Tisdag så ville jag att hon skulle kolla allt hon kunde och få ett moderskapsintyg m.m. och de gick jättebra. Det blev inget magmått denna gången då jag är på första dagen i vecka 23 så anses de tydligen vara för tidigt. Men hon klämde å kände så hon sa att den kändes som den ska för den vecka jag är i.

Först var det vikt som kollades och från inskrivningen var det +1,7kg MEN i journalen skrivs endast hela kilon inte (tydligen) så där står det +2kg vilket är jättebra ju att inte ha gått upp mer nu. Sen tog hon blodsocker och blodvärde vilket båda var bättre än förra gången tom. Blodvärdet låg på 131 och blodsockret på 4,8. 

Blodtrycket som låg på 99/63 på inskrivningen hade som tur var höjts till 114/70 och det har ajg ju märkt själv åxå med mindre yrsel och svartnande för ögonen.

Sist men DEFINITIVT inte minst så lyssnade vi på bebisens hjärta, de tog ett tag innan hon hittade det så då han ajg bli nervös trots att jag kände en spark :-D haha kanske en bebis som lever utan puls :-o iaf så beror det nog åxå på min långtbak liggande livmoder för hon fick bara in min puls så hon fick lyssna på hjärtljuden p åsidan av magen :-) å de låg på 150 slag/min. Så högt låg aldrig matilda tror jag, hon låg på 130 ungefär, ibland under å nån gång var hon upp på 135.



Vecka 23
HB: 131
Blodtryck: 114/70
P-: 4,8
Hjärtljud: 150
Vikt: +1,7kg

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...